Hoe kopen consumenten hun producten en waar zien we de meeste groei? Aan het begin van 2020 kijkt Prominent vooruit; de ambitie om via verschillende verkoopkanalen meer verse producten te introduceren blijft actueel. Ook in het nieuwe jaar kiezen consumenten steeds vaker voor gezonde opties. Waar liggen in 2020 de verkoopkansen?
Wil je meer weten? Lees dan verder
Tijdens het 'Global Tomato Congress' in Rotterdam, lanceerde het merk Prominent onlangs de campagne 'We challenge you' Hierin wordt de hele keten – van onze telers en partners tot retailers – uitgedaagd om consumenten dagelijks te laten genieten van gezonde tomaten. De campagne richt zich vooral op de nieuwe generatie shoppers: millennials, jonge gezinnen en kinderen. Want door nu alvast een zaadje te planten en haar op een passende manier te inspireren en informeren, is de kans groot dat zij ook in de toekomst voor de tomaten van Prominent kiest.
Wil je meer weten? Lees dan verder
Met de feestdagen in aantocht en het sinterklaas- en kerstassortiment in de winkels, zijn consumenten eerder geneigd om impulsaankopen te doen. Hoe kunnen we daar als AGF-sector van profiteren? Deze vijf elementen zorgen ervoor dat er extra (tros)tomaten in het winkelmandje belanden: product, presentatie, plaatsing, prijs en plezier.
Wil je meer weten? Lees dan verder
Gemak dient de mens. Niks mis mee natuurlijk, maar het oog wil ook wat. Daarom kiezen veel supermarkten voor een combinatie van gemak en beleving. Door (tros)tomaten zowel voor- als onverpakt te presenteren bijvoorbeeld. Alhoewel shoppers in eerste instantie zeggen beleving belangrijk te vinden, blijkt het merendeel uiteindelijk toch voor gemak te kiezen. Benieuwd welke oplossingen Prominent daarvoor heeft gevonden?
Wil je meer weten? Lees dan verder
Wat is er leuker dan samen in de keuken staan? Meedoen aan de Kids Food Challenge 2019. In juli vond de 1e editie plaats en Prominent heeft de smaak te pakken!
Wil je meer weten? Lees dan verder
Op de fiets naar het werk of in de trein naar huis, achter de computer op kantoor of voor de televisie thuis; er wordt steeds meer gesnackt. Waar vroeger drie maaltijden de standaard was, kennen we tegenwoordig meerdere eetmomenten per dag. Welke tussendoortjes kiezen consumenten en wat maakt de snacktomaat zo populair?
Wil je meer weten? Lees dan verder
Wat heeft doorgaans de voorkeur; versproducten leveren in bulk of met exclusieve producten specifieke markten bedienen? Beide opties bieden voordelen, zoals een grote afzetmarkt door bulklevering of een toonaangevende positie door unieke producten. Maar wat als we beide opties combineren? Dat we bijzondere producten in bulk gaan aanbieden, waardoor een groter publiek kan worden bereikt? Dan hebben we een win-win situatie te pakken!
Wil je meer weten? Lees dan verder
In onze vorige blog vertelden we al dat consumenten bepalen of een product succesvol is of niet. Hetzelfde geldt voor de smaak van onze trostomaten. Via een onafhankelijk smaakpanel wordt tweewekelijks de smaakbeleving van onze producten vastgesteld.
Wil je meer weten? Lees dan verder
Door hun toegang tot meer informatie en kennis, neemt de macht van consumenten toe. Om tegemoet te komen aan hun veeleisendheid, zullen producenten transparanter moeten worden en gerichter informatie bieden.
Wil je meer weten? Lees dan verder
The Nielsen Company geeft aan dat Nederland volgend jaar een grote sprong voorwaarts zal maken wat betreft supermarkt e-commerce. Als we de huidige cijfers bekijken van producten die het meest worden verkocht, staan groenten bovenaan, met een eervolle vermelding voor de tomaat. Hoe kunnen we deze toppositie in de toekomst behouden?
Wil je meer weten? Lees dan verder