Blogs

Blogs

  • datum 26 Feb 2018

    Scherp inkopen en succesvol verkopen; een echte win-win situatie!

    In de AGF-sector ligt de nadruk vooral op scherp inkopen, om vervolgens met een acceptabele winstmarge te kunnen verkopen. Daar stopt het proces meestal. Wat als we een stap verder gaan door ons samen met partners en retailers te richten op een succesvolle verkoopstrategie? Zo creëert u een win-win situatie; dubbele winst door scherp inkopen én succesvol verkopen.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 07 Feb 2018

    Niet denken in losse producten, maar in complete gerechten

    Van 7 tot 9 februari staat Prominent op FRUIT LOGISTICA, een internationale beurs in Berlijn waar de mondiale AGF-industrie samenkomt. Hoe wordt de Nederlandse trostomaat onder de aandacht gebracht? 'Door bezoekers te inspireren met live kookdemonstraties waarin de verschillende producten, smaken en texturen elkaar versterken,' vertelt Wim van den Berg.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 18 Jan 2018

    Meer verse groenten: maak het consumenten gemakkelijk!

    Dat groenten en fruit een gezonde keuze zijn is algemeen bekend. Toch zijn er verschillende factoren die consumenten ervan weerhouden om vaker verse groenten te eten. Hoe spoor je hen aan om toch voor een gezonde optie te kiezen? Door het consumenten nog makkelijker te maken; gemak dient immers de mens!

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 13 Dec 2017

    De kracht van een multi-channel strategie

    Consumenten gebruiken steeds vaker verschillende verkoopkanalen om hun boodschappen te doen. Wanneer retailers daar slim op inspelen kunnen zij consumenten altijd en overal voorzien van verse producten die aansluiten bij hun specifieke behoeften. Convenience producten hebben de toekomst.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 22 Nov 2017

    Hoe winnen retailers consumenten-vertrouwen… nu en straks?

    Waarom is de ene retailer succesvol en de andere niet? Dat heeft onder andere te maken met economische en demografische invloeden, maar vooral met inzicht in de beweegredenen van consumenten. Door daar slim op in te spelen en een winkelformule goed te profileren, stijgt het consumentenvertrouwen én de omzet.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 26 Oct 2017

    Kent u de drijfveren van de consument?

    Eerder berichtten we al over het belang van inzicht in de manier waarop shoppers hun boodschappen doen. Maar weet u ook hoe de consument – diegene aan de keukentafel en/of achter de pannen – handelt? Omdat dit antwoord net zo belangrijk is, zijn wij een campagne gestart. De tips uit deze blog bieden inzicht in de drijfveren van de consument.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 20 Sep 2017

    ‘Nederlandse agrarische sector heeft de laagste milieu-impact ter wereld’

    Aldus Jan de Ruyter, sectorbankier Agrarisch bij ABN Amro, die het onderzoek naar deze kwestie uitvoerde. Ook bij Prominent staat duurzaamheid hoog op de agenda. Door slimme methodes en het gebruik van natuurlijke middelen kweken onze telers al jaren de lekkerste trostomaten.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 31 Aug 2017

    Zijn regionale producten per definitie beter dan geïmporteerde?

    Welke rol speelt herkomst bij de keuze voor een product? Als het aan nationale marketingmachines ligt, hebben regionale producten een streepje voor op groente en fruit dat wordt geïmporteerd. Maar klopt deze aanname wel en welke rol is er in dit verhaal voor shoppers weggelegd?

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 11 Aug 2017

    Kiest u een appel…of toch liever een Mars?

    Waarom kiezen shoppers eerder een Mars dan een appel? Omdat zij behoefte hebben aan een snelle energie boost, een verwenmomentje of omdat zoete snacks nu eenmaal strategisch worden aangeboden bij kassa’s van tankstations, kiosken en supermarkten? Elke shopper heeft zijn eigen beweegredenen. Inzicht in hun drijfveren zorgt dat we beter kunnen inspelen op hun behoeften.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 31 Jul 2017

    Snoep verstandig, eet een appel...of niet?

    De reclamecampagne uit de jaren ’80 waarin Danny de Munck deze uitspraak doet, is helaas niet blijven hangen. Shoppers kiezen tegenwoordig vaker voor suikerrijke en/of vette tussendoortjes. Wat is daarvan de oorzaak? Deze blog bekijkt de ongezonde trend van verschillende kanten.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

Volg ons