Blogs

Blogs

  • datum 12 Jul 2018

    Eigen tomaten eerst? Hoe chauvinisme ons koopgedrag beïnvloedt

    Welke invloed heeft politiek, economie en cultuur op ons koopgedrag? In maatschappelijk onzekere tijden heeft men de neiging om naar binnen te keren. Hetzelfde geldt voor EU-lidstaten. Die richten zich steeds meer op de nationale economie en promoten daarom hun lokale producten. Consumenten gaan hierin mee. Zo zal een Engelsman liever Engelse groenten en fruit kopen dan geïmporteerde varianten. 

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 11 Jun 2018

    AGF-afdeling: balans tussen attractie en transactie

    Lekker ontspannen shoppen in het weekend of even snel langs de discounter voor dagelijkse boodschappen? Verschillende supermarktformules trekken, bijvoorbeeld met beleving of functionaliteit, verschillende soorten shoppers aan. Belangrijk is om een goede balans te vinden tussen attractie – hoe worden de producten getoond – en transactie – worden deze vervolgens ook gekocht? Elke retailer wil uiteindelijk een mooie omzet!

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 08 May 2018

    Slimme verpakkingen hebben de toekomst

    De discussie over slimme verpakkingen wordt in de AGF-sector al jaren gevoerd. Maar wat maakt nou een goede verpakking? Is deze duurzaam? Kiezen we voor plastic of karton? Hoe wordt zij geproduceerd en met welke grondstoffen? En is dit materiaal dan gerecycled? Dit vraagstuk draait zowel om het te verpakken product als om actuele maatschappelijke en milieutechnische behoeften.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 11 Apr 2018

    Weten wat je verkoopt doet de verkoopkansen stijgen

    Snel schakelen is waar het tegenwoordig om draait. Persoonlijke klantrelaties tussen in- en verkoop verdwijnen vaker naar de achtergrond, waardoor de nadruk komt te liggen op de producten zelf. Het delen van de juiste productinformatie wordt daarom steeds belangrijker. Door specifieke eigenschappen en (verpakkings)mogelijkheden te benadrukken, zullen de verkoopkansen stijgen.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 21 Mar 2018

    Een positieve offline productbeleving zorgt voor meer online verkoop

    Het online bestellen van producten wordt steeds meer de standaard. Zullen fysieke winkels uit het straatbeeld verdwijnen? Niet direct. Deze offline winkels kunnen specifieke productbeleving promoten en passende klantenservice te bieden. Door consumenten deze offline optie te bieden zal de online verkoop zelfs stijgen.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 26 Feb 2018

    Scherp inkopen en succesvol verkopen; een echte win-win situatie!

    In de AGF-sector ligt de nadruk vooral op scherp inkopen, om vervolgens met een acceptabele winstmarge te kunnen verkopen. Daar stopt het proces meestal. Wat als we een stap verder gaan door ons samen met partners en retailers te richten op een succesvolle verkoopstrategie? Zo creëert u een win-win situatie; dubbele winst door scherp inkopen én succesvol verkopen.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 07 Feb 2018

    Niet denken in losse producten, maar in complete gerechten

    Van 7 tot 9 februari staat Prominent op FRUIT LOGISTICA, een internationale beurs in Berlijn waar de mondiale AGF-industrie samenkomt. Hoe wordt de Nederlandse trostomaat onder de aandacht gebracht? 'Door bezoekers te inspireren met live kookdemonstraties waarin de verschillende producten, smaken en texturen elkaar versterken,' vertelt Wim van den Berg.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 18 Jan 2018

    Meer verse groenten: maak het consumenten gemakkelijk!

    Dat groenten en fruit een gezonde keuze zijn is algemeen bekend. Toch zijn er verschillende factoren die consumenten ervan weerhouden om vaker verse groenten te eten. Hoe spoor je hen aan om toch voor een gezonde optie te kiezen? Door het consumenten nog makkelijker te maken; gemak dient immers de mens!

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 13 Dec 2017

    De kracht van een multi-channel strategie

    Consumenten gebruiken steeds vaker verschillende verkoopkanalen om hun boodschappen te doen. Wanneer retailers daar slim op inspelen kunnen zij consumenten altijd en overal voorzien van verse producten die aansluiten bij hun specifieke behoeften. Convenience producten hebben de toekomst.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 22 Nov 2017

    Hoe winnen retailers consumenten-vertrouwen… nu en straks?

    Waarom is de ene retailer succesvol en de andere niet? Dat heeft onder andere te maken met economische en demografische invloeden, maar vooral met inzicht in de beweegredenen van consumenten. Door daar slim op in te spelen en een winkelformule goed te profileren, stijgt het consumentenvertrouwen én de omzet.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

Volg ons