Blogs

Blogs

  • datum 25 Mar 2020

    COVID-19 vraagt om een gezonde aanpak

    Om weerstand te bieden aan COVID-19 is een goede basisgezondheid cruciaal. Je hebt daar zelf invloed op door de juiste voedingsstoffen binnen te krijgen. Welke producten kies je?

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 03 Mar 2020

    Nutri-Score: handig hulpmiddel of slimme marketingtool?

    Hoe maak je tijdens het shoppen gezonde voedingskeuzes? De Nutri-Score kan uitkomst bieden. Maar is dit internationale keurmerk wel zo helder als het lijkt?

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 22 Jan 2020

    Gezonde producten en gemak gaan prima samen

    Hoe kopen consumenten hun producten en waar zien we de meeste groei? Aan het begin van 2020 kijkt Prominent vooruit; de ambitie om via verschillende verkoopkanalen meer verse producten te introduceren blijft actueel. Ook in het nieuwe jaar kiezen consumenten steeds vaker voor gezonde opties. Waar liggen in 2020 de verkoopkansen?

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 11 Dec 2019

    Prominent zegt, ‘We challenge you!’

    Tijdens het 'Global Tomato Congress' in Rotterdam, lanceerde het merk Prominent onlangs de campagne 'We challenge you' Hierin wordt de hele keten – van onze telers en partners tot retailers – uitgedaagd om consumenten dagelijks te laten genieten van gezonde tomaten. De campagne richt zich vooral op de nieuwe generatie shoppers: millennials, jonge gezinnen en kinderen. Want door nu alvast een zaadje te planten en haar op een passende manier te inspireren en informeren, is de kans groot dat zij ook in de toekomst voor de tomaten van Prominent kiest.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 30 Oct 2019

    Impulsaankopen als extra inkomstenbron

    Met de feestdagen in aantocht en het sinterklaas- en kerstassortiment in de winkels, zijn consumenten eerder geneigd om impulsaankopen te doen. Hoe kunnen we daar als AGF-sector van profiteren? Deze vijf elementen zorgen ervoor dat er extra (tros)tomaten in het winkelmandje belanden: product, presentatie, plaatsing, prijs en plezier.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 28 Aug 2019

    Gemaksproduct als grote winnaar

    Gemak dient de mens. Niks mis mee natuurlijk, maar het oog wil ook wat. Daarom kiezen veel supermarkten voor een combinatie van gemak en beleving. Door (tros)tomaten zowel voor- als onverpakt te presenteren bijvoorbeeld. Alhoewel shoppers in eerste instantie zeggen beleving belangrijk te vinden, blijkt het merendeel uiteindelijk toch voor gemak te kiezen. Benieuwd welke oplossingen Prominent daarvoor heeft gevonden?

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 31 Jul 2019

    Onze Kids Food Challenge 2019 smaakt naar meer!

    Wat is er leuker dan samen in de keuken staan? Meedoen aan de Kids Food Challenge 2019. In juli vond de 1e editie plaats en Prominent heeft de smaak te pakken!

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 26 Jun 2019

    Wie snack zegt, zegt snacktomaat!

    Op de fiets naar het werk of in de trein naar huis, achter de computer op kantoor of voor de televisie thuis; er wordt steeds meer gesnackt. Waar vroeger drie maaltijden de standaard was, kennen we tegenwoordig meerdere eetmomenten per dag. Welke tussendoortjes kiezen consumenten en wat maakt de snacktomaat zo populair?

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 08 May 2019

    Van exclusief nicheproduct naar leveren in bulk

    Wat heeft doorgaans de voorkeur; versproducten leveren in bulk of met exclusieve producten specifieke markten bedienen? Beide opties bieden voordelen, zoals een grote afzetmarkt door bulklevering of een toonaangevende positie door unieke producten. Maar wat als we beide opties combineren? Dat we bijzondere producten in bulk gaan aanbieden, waardoor een groter publiek kan worden bereikt? Dan hebben we een win-win situatie te pakken!

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 20 Mar 2019

    Een trostomaat is zoveel meer dan alleen rood en rond!

    In onze vorige blog vertelden we al dat consumenten bepalen of een product succesvol is of niet. Hetzelfde geldt voor de smaak van onze trostomaten. Via een onafhankelijk smaakpanel wordt tweewekelijks de smaakbeleving van onze producten vastgesteld.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

Volg ons