In plaats van puur te sturen op (lage) prijs en (hoog) volume…
Niet alleen COVID-19 en de oorlog in Oekraïne hebben invloed op de inflatie…
Retailers moeten altijd scherp blijven. Door zich actief te richten op hun distributieproces…
Hoe speel je succesvol in op de actuele vraag vanuit de markt?
Retailers stunten steeds vaker met lage verkoopprijzen en acties om shoppers te trekken.
Het is een feit dat de koopkracht daalt. Hoe gaan Nederlandse consumenten daarmee om en waar valt…
Om de stijgende trend van obesitas onder kinderen te stoppen mogen retailers ongezonde producten niet meer op…
Wat zijn de ontwikkelingen in de retailsector, nu de wereld steeds sneller verandert?
Tomaten zijn sterspelers in wereldse gerechten.
De inflatie maakt dat consumenten minder te besteden hebben. Consumenten switchen daarom sneller van supermarkt.
Om continu kwaliteitsproducten te kunnen leveren voor een aantrekkelijke prijs…
De energiecrisis raakt de economie, wereldwijd. Ook onze telers hebben te maken met toenemende energiekosten.
Gezonde voedingskeuzes zijn zeker nu – tijdens de aanhoudende coronapandemie – extra belangrijk. Wat doen de WHO…
Consumenten geven aan nu meer te focussen op gezondheid, betekenisvolle producten en het gezinsleven.
Verse producten; deze term wordt veelvuldig gebruikt door producenten en retailers.
Ketensamenwerking is meer dan een korte termijnactie.
Nu de horeca alleen beperkt open is en mensen niet langer gebruik maken van bedrijfskantines door aanhoudend…
Het consumentenvertrouwen stijgt nu er meer vaccinaties worden gezet en de maatregelen rondom COVID-19 verder worden…
Coronacrisis of niet, consumenten willen goed, gezond en het liefst goedkoop eten.
Private labels, oftewel huismerken, worden steeds populairder.
Bijvoorbeeld bij het ontbijt. Benieuwd naar het positieve effect hiervan?