Blogs

Blogs

  • datum 28 Aug 2019

    Gemaksproduct als grote winnaar

    Gemak dient de mens. Niks mis mee natuurlijk, maar het oog wil ook wat. Daarom kiezen veel supermarkten voor een combinatie van gemak en beleving. Door (tros)tomaten zowel voor- als onverpakt te presenteren bijvoorbeeld. Alhoewel shoppers in eerste instantie zeggen beleving belangrijk te vinden, blijkt het merendeel uiteindelijk toch voor gemak te kiezen. Benieuwd welke oplossingen Prominent daarvoor heeft gevonden?

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 31 Jul 2019

    Onze Kids Food Challenge 2019 smaakt naar meer!

    Wat is er leuker dan samen in de keuken staan? Meedoen aan de Kids Food Challenge 2019. In juli vond de 1e editie plaats en Prominent heeft de smaak te pakken!

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 26 Jun 2019

    Wie snack zegt, zegt snacktomaat!

    Op de fiets naar het werk of in de trein naar huis, achter de computer op kantoor of voor de televisie thuis; er wordt steeds meer gesnackt. Waar vroeger drie maaltijden de standaard was, kennen we tegenwoordig meerdere eetmomenten per dag. Welke tussendoortjes kiezen consumenten en wat maakt de snacktomaat zo populair?

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 08 May 2019

    Van exclusief nicheproduct naar leveren in bulk

    Wat heeft doorgaans de voorkeur; versproducten leveren in bulk of met exclusieve producten specifieke markten bedienen? Beide opties bieden voordelen, zoals een grote afzetmarkt door bulklevering of een toonaangevende positie door unieke producten. Maar wat als we beide opties combineren? Dat we bijzondere producten in bulk gaan aanbieden, waardoor een groter publiek kan worden bereikt? Dan hebben we een win-win situatie te pakken!

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 20 Mar 2019

    Een trostomaat is zoveel meer dan alleen rood en rond!

    In onze vorige blog vertelden we al dat consumenten bepalen of een product succesvol is of niet. Hetzelfde geldt voor de smaak van onze trostomaten. Via een onafhankelijk smaakpanel wordt tweewekelijks de smaakbeleving van onze producten vastgesteld.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 06 Feb 2019

    Een succesvol product? Dat bepaalt de consument!

    Door hun toegang tot meer informatie en kennis, neemt de macht van consumenten toe. Om tegemoet te komen aan hun veeleisendheid, zullen producenten transparanter moeten worden en gerichter informatie bieden.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 08 Jan 2019

    De trostomaat: sterspeler in supermarkt e-commerce

    The Nielsen Company geeft aan dat Nederland volgend jaar een grote sprong voorwaarts zal maken wat betreft supermarkt e-commerce. Als we de huidige cijfers bekijken van producten die het meest worden verkocht, staan groenten bovenaan, met een eervolle vermelding voor de tomaat. Hoe kunnen we deze toppositie in de toekomst behouden?

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 07 Jan 2019

    Data verbindt food met consument

    Het inzetten van data en nieuwe technologieën biedt volop kansen voor de tomaat: van de teelt tot in het schap. Van het optimaliseren van de productie- en de teeltplanning tot het bepalen van de verkoopstrategie. Data beïnvloedt nu al dagelijks de keuzes in onze bedrijfsvoering. Denk bijvoorbeeld aan teeltdata, aansturing van het klimaat, arbeidsregistratie en energiemanagement. Ontwikkelingen die eigenlijk nog in de kinderschoenen staan. De mogelijkheden om data in te zetten voor het creëren van waardevolle inzichten, worden groter en toegankelijker.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 04 Dec 2018

    ‘Gezonde keuzes’ blijven belangrijke trend in 2019

    Ook 2019 staat in het teken van gezonder leven en bewuster omgaan met voeding. Retailers zullen nog meer inspelen op de individuele behoefte van shoppers en hen beter ondersteunen bij het maken van gezonde keuzes. Technologie en data worden hierin steeds belangrijker. Welke rol zien we voor de veelzijdige trostomaat?

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 05 Nov 2018

    Welke impact heeft Brexit op de AGF-sector?

    De naderende Brexit op 29 maart 2019 brengt veel onzekerheid met zich mee voor ondernemers die zakendoen met het Verenigd Koninkrijk. Met 600.000 vrachtwagens die jaarlijks de oversteek maken, is het VK na Duitsland onze belangrijkste handelspartner. Hoe moet het wanneer het VK straks geen deel meer uitmaakt van de Europese interne markt en douane-unie, en vrij transport van AGF-producten niet langer mogelijk is?

    Wil je meer weten? Lees dan verder

Volg ons