Blogs

Blogs

  • datum 23 Sep 2021

    De kracht van superverse producten

    Verse producten; deze term wordt veelvuldig gebruikt door producenten en retailers. Maar wat houdt ‘vers’ nou precies in? Lees het in de blog!

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 25 Aug 2021

    Ketensamenwerking als duurzame oplossing

    Ketensamenwerking is meer dan een korte termijnactie. Deze vorm van samenwerking vraagt commitment om gezamenlijke doelen te bereiken. Wij bespreken de voordelen!

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 27 Jul 2021

    Doe de switch: hoe maak je gezonde keuzes?

    Nu de horeca alleen beperkt open is en mensen niet langer gebruik maken van bedrijfskantines door aanhoudend thuiswerken, wordt er vaker een beroep gedaan op de eigen creativiteit in de keuken. Maar wat als daar even geen ruimte voor is? Kies je dan voor een pizza of toch voor een gezonder alternatief? In de campagne ‘doe de switch’ wil de Rijksoverheid een gezonde levensstijl promoten, juist in tijden van corona. En daarin is een hoofdrol weggelegd voor verse tomaten.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 02 Jun 2021

    Stijgend consumentenvertrouwen door versoepelingen COVID-19 maatregelen

    Het consumentenvertrouwen stijgt nu er meer vaccinaties worden gezet en de maatregelen rondom COVID-19 verder worden versoepeld. The Institute of Grocery Distribution (IGD) bespreekt deze en andere bevindingen in haar Shopper Confidence Index, gepubliceerd in april 2021. Alhoewel de publicatie zich vooral richt op de ontwikkelingen in het Verenigd Koninkrijk, kunnen de inzichten als voorbode dienen voor de rest van Europa. Wat staat de Europese markt te wachten? En waar moeten we als AGF-sector op letten?

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 05 May 2021

    Welke tips van Hello Fresh kan de AGF-sector toepassen?

    Coronacrisis of niet, consumenten willen goed, gezond en het liefst goedkoop eten. Maaltijdboxen vormen hierin een uitkomst, waarin Hello Fresh het voortouw neemt. Deze succesvolle organisatie zag haar wereldwijde omzet in 2020 verdubbelen naar 3.75 miljard euro. Wat is hun geheim en welke tips kan de AGF-sector daarvan zelf toepassen?

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 31 Mar 2021

    Huismerken sterker wanneer retailers en AGF-sector samenwerken

    Private labels, oftewel huismerken, worden steeds populairder. Hoe kan de AGF-sector met retailers samenwerken om hun producten nog beter in de markt te zetten?

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 03 Mar 2021

    Betere positionering van huismerken werpt zijn vruchten af

    De mondiale trend van retailers om hun private label, oftewel huismerk, beter te positioneren heeft de laatste jaren een enorme vlucht genomen. Door in te zetten op een scherpe prijs-kwaliteitverhouding, heldere communicatie en slimme innovatie, weten steeds meer consumenten de weg naar huismerken te vinden. Deze worden niet langer gezien als een B-keuze, maar als een gelijkwaardige en soms zelfs betere optie naast de bekende A-merken in het schap.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 22 Jan 2021

    2021 biedt niet alleen onzekerheid maar ook kansen!

    Wat zijn de trends in 2021? Welke kansen kan de AGF-sector benutten? Want ondanks de onzekerheid die de corona crisis met zich meebrengt, valt er ook succes te behalen.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 22 Dec 2020

    Hoe kies je de beste verpakking per AGF-product?

    Het gaat om de inhoud, wordt er vaak gezegd. Toch kan een goede verpakking een AGF-product een enorme boost geven. Maar kies je op basis van duurzaamheid, langere houdbaarheid of slimme marketing? Prominent probeert een bewuste keuze te stimuleren en bespreekt in de nieuwe blog de meerwaarde van de juiste verpakking. Daarmee help je niet alleen jezelf, maar de hele keten verder.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 18 Nov 2020

    De tomaat als topproduct in tijden van corona

    Of het nu gaat om de gezondheid op peil te houden of om de coronakilo’s te lijf te gaan, consumenten kiezen vaker gezonde en caloriearme producten tijdens het (online) shoppen. Producenten van deze gezonde alternatieven onderstrepen de positieve claims in hun marketing. Maar waarom doet de AGF-sector dat niet? Een tomaat bevat immers van nature weinig calorieën, geen toegevoegde suikers en zit bovendien boordevol vitamines.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

Volg ons