Tomaten zijn sterspelers in wereldse gerechten.
De inflatie maakt dat consumenten minder te besteden hebben. Consumenten switchen daarom sneller van supermarkt.
Om continu kwaliteitsproducten te kunnen leveren voor een aantrekkelijke prijs…
De energiecrisis raakt de economie, wereldwijd. Ook onze telers hebben te maken met toenemende energiekosten.
Gezonde voedingskeuzes zijn zeker nu – tijdens de aanhoudende coronapandemie – extra belangrijk. Wat doen de WHO…
Consumenten geven aan nu meer te focussen op gezondheid, betekenisvolle producten en het gezinsleven.
Verse producten; deze term wordt veelvuldig gebruikt door producenten en retailers.
Ketensamenwerking is meer dan een korte termijnactie.
Nu de horeca alleen beperkt open is en mensen niet langer gebruik maken van bedrijfskantines door aanhoudend…
Het consumentenvertrouwen stijgt nu er meer vaccinaties worden gezet en de maatregelen rondom COVID-19 verder worden…
Coronacrisis of niet, consumenten willen goed, gezond en het liefst goedkoop eten.
Private labels, oftewel huismerken, worden steeds populairder.
De mondiale trend van retailers om hun private label, oftewel huismerk…
Wat zijn de trends in 2021? Welke kansen kan de AGF-sector benutten?
Het gaat om de inhoud, wordt er vaak gezegd. Toch kan een goede verpakking een AGF-product een enorme boost geven.
Of het nu gaat om de gezondheid op peil te houden of om de coronakilo’s te lijf te gaan…
Voor de coronacrisis begon was er in de AGF-sector een duidelijke trend zichtbaar van snelle en simpele gerechten.
Snel kunnen schakelen is essentieel in Marketing en Sales. Acties zijn vaak gericht op de korte termijn:
Een gezonde smoothie met tomaten? Een grappige tomatenlolly? Of gezellige tapas en pinchos?
Wie doet er mee met de Kids Food Challenge 2020? Waar de finale vorig werd georganiseerd in de Kookfabriek in Utrecht…
Bijvoorbeeld bij het ontbijt. Benieuwd naar het positieve effect hiervan?