Blogs

Blogs

  • datum 18 Nov 2020

    De tomaat als topproduct in tijden van corona

    Of het nu gaat om de gezondheid op peil te houden of om de coronakilo’s te lijf te gaan, consumenten kiezen vaker gezonde en caloriearme producten tijdens het (online) shoppen. Producenten van deze gezonde alternatieven onderstrepen de positieve claims in hun marketing. Maar waarom doet de AGF-sector dat niet? Een tomaat bevat immers van nature weinig calorieën, geen toegevoegde suikers en zit bovendien boordevol vitamines.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 14 Oct 2020

    Coronacrisis: minder convenience, maar terug naar de basis

    Voor de coronacrisis begon was er in de AGF-sector een duidelijke trend zichtbaar van snelle en simpele gerechten. Consumenten kochten meer convenience-producten zoals voorgesneden groenten en fruit, maaltijdpakketten en verse kant-en-klaar maaltijden. Vaak gebeurde dat vanuit het werk op weg naar huis. In de weekenden werd er flink uitgepakt tijdens gezellige borrels en etentjes met familie en vrienden. Maar hoe is dat nu, met alle corona-maatregelen?

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 02 Sep 2020

    Plant nu een zaadje, pluk later de vruchten

    Snel kunnen schakelen is essentieel in Marketing en Sales. Acties zijn vaak gericht op de korte termijn: snel succes boeken en weer door. Maar verder kijken heeft zo zijn voordelen. Ga zelf op onderzoek uit of in gesprek met experts en verruim het blikveld. Wat zijn de ontwikkelingen voor de komende vijf jaar? Door nu een zaadje te planten, plukt u later de vruchten.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 01 Jul 2020

    Prominent komt naar je toe deze zomer!

    Een gezonde smoothie met tomaten? Een grappige tomatenlolly? Of gezellige tapas en pinchos? De veelzijdige tomaat leent zich perfect voor verschillende eetmomenten per dag. Om consumenten te inspireren trok Prominent het land in met een eigen food truck, de Tomato Times, inclusief 1.5 meter bankje! Check de nieuwe commercial die op 25 juni werd gelanceerd.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 02 Jun 2020

    Kids Food Challenge 2020: gezond en gezellig

    Wie doet er mee met de Kids Food Challenge 2020? Waar de finale vorig werd georganiseerd in de Kookfabriek in Utrecht, stimuleren we jonge deelnemers nu om thuis aan de slag te gaan. Want wat is er leuker dan samen in de keuken staan? Misschien wel samen genieten van leuke en lekkere gerechten. Prominent daagt alle kinderen uit om met gezonde ingrediënten een heleboel gezelligheid op tafel te toveren!

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 29 Apr 2020

    Hoe beïnvloedt de coronacrisis ons koopgedrag?

    Nu de wereldeconomie afstevent op een recessie daalt het consumentenvertrouwen. Door een onzekere toekomst gaan consumenten meer besparen. Ook op de dagelijkse boodschappen. Hoe beïnvloedt de coronacrisis hun koopgedrag? En welke nieuwe trends zullen het retaillandschap blijvend veranderen?

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 25 Mar 2020

    COVID-19 vraagt om een gezonde aanpak

    Om weerstand te bieden aan COVID-19 is een goede basisgezondheid cruciaal. Je hebt daar zelf invloed op door de juiste voedingsstoffen binnen te krijgen. Welke producten kies je?

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 03 Mar 2020

    Nutri-Score: handig hulpmiddel of slimme marketingtool?

    Hoe maak je tijdens het shoppen gezonde voedingskeuzes? De Nutri-Score kan uitkomst bieden. Maar is dit internationale keurmerk wel zo helder als het lijkt?

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 22 Jan 2020

    Gezonde producten en gemak gaan prima samen

    Hoe kopen consumenten hun producten en waar zien we de meeste groei? Aan het begin van 2020 kijkt Prominent vooruit; de ambitie om via verschillende verkoopkanalen meer verse producten te introduceren blijft actueel. Ook in het nieuwe jaar kiezen consumenten steeds vaker voor gezonde opties. Waar liggen in 2020 de verkoopkansen?

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 11 Dec 2019

    Prominent zegt, ‘We challenge you!’

    Tijdens het 'Global Tomato Congress' in Rotterdam, lanceerde het merk Prominent onlangs de campagne 'We challenge you' Hierin wordt de hele keten – van onze telers en partners tot retailers – uitgedaagd om consumenten dagelijks te laten genieten van gezonde tomaten. De campagne richt zich vooral op de nieuwe generatie shoppers: millennials, jonge gezinnen en kinderen. Want door nu alvast een zaadje te planten en haar op een passende manier te inspireren en informeren, is de kans groot dat zij ook in de toekomst voor de tomaten van Prominent kiest.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

Volg ons