Hieronder vind je het laatste nieuws.
Hieronder vind je het laatste nieuws.
Private labels, oftewel huismerken, worden steeds populairder. Hoe kan de AGF-sector met retailers samenwerken om hun producten nog beter in de markt te zetten?
Wil je meer weten? Lees dan verder
De mondiale trend van retailers om hun private label, oftewel huismerk, beter te positioneren heeft de laatste jaren een enorme vlucht genomen. Door in te zetten op een scherpe prijs-kwaliteitverhouding, heldere communicatie en slimme innovatie, weten steeds meer consumenten de weg naar huismerken te vinden. Deze worden niet langer gezien als een B-keuze, maar als een gelijkwaardige en soms zelfs betere optie naast de bekende A-merken in het schap.
Wil je meer weten? Lees dan verder
Zo'n 40.000 mensen heeft de Participatiekeuken deze winter blij gemaakt met een kopje tomatensoep. 16 weken lang stonden ze samen met bijna 30 partners en honderden vrijwilligers spontaan met soep op de stoep in Den Haag en omgeving. We zijn er heel trots op hier ons steentje aan te hebben bijgedragen als merk Prominent.
Wil je meer weten? Lees dan verder
Groei van het AGF-schap stimuleren door de shopper te inspireren. Dat is de inzet van het tomatenmerk Prominent. “Door onderzoek te doen naar het gedrag van shoppers in Nederland, Duitsland en Groot-Brittannië, weten we wat de consument wil. We spelen daar samen met onze ketenpartners op in, om zo de waarde binnen de AGF-categorie te vergroten”, aldus Perry Dekkers commercieel directeur bij Growers United. “Het Global Tomato Congress dat gisteren online plaatsvond was de uitgelezen plek om onze inzichten te delen en de deelnemers aan het congres te motiveren om die uitdaging samen met ons aan te gaan.”
Wil je meer weten? Lees dan verder
Opnieuw is Prominent Tomatoes, het tomatenmerk van Growers United, trotse sponsor van het Global Tomato Congress.
Wil je meer weten? Lees dan verder
Op vrijdag 22 januari is in Villa Ockenburgh met tomatensoep geproost op een mooie samenwerking tussen het Haagse initiatief Soeper Winter en het Westlandse Vitis Welzijn. De soep is wederom gemaakt met gedoneerde tomaten van Prominent, het tomatenmerk van Growers United.
Wil je meer weten? Lees dan verder
Mitsui & Co., Ltd. on 25th of November has acquired 75% of shares of Totam Seeds B.V., ("Totam”). Totam is an innovative seed company specialized in the development, production, and sales of high quality tomato seeds targeted towards active greenhouse (AGH) production. Mitsui will be partnering with the Prominent Group, the largest tomato agriculture cooperative in the Netherlands representing approximately 30% of the nation's tomato production, to together expand Totam’s operations.
Wil je meer weten? Lees dan verder
Na een succesvolle start vorig jaar, verkoopt DOOR/Prominent sinds begin deze maand opnieuw snacktomaten van kwekerij QualiPrim. Een van de beste tomatentelers uit Marokko. "We hebben de samenwerking en de kwaliteit van het product het afgelopen jaar als heel positief ervaren, net als onze klanten,” aldus commercieel directeur Perry Dekkers. “Door de groei in het Nederlandse én Marokkaanse areaal verstevigt het merk Prominent haar positie in het snacktomatensegment.”
Wil je meer weten? Lees dan verder
Op 30 juni 1995, oftewel 25 jaar geleden, richtten zeven telers Telersvereniging Prominent op. Ondernemers die met een betere smaak en kwaliteit het imago van de Nederlandse tomaat wilden verbeteren en hiervoor een meerprijs wilden realiseren. En kijk waar de club met telers nu staat. Tijd voor een ‘bakkie’. Voorzitter Jack Groenewegen, algemeen directeur Jan Opschoor en commercieel directeur van DOOR Perry Dekkers gingen voor deze gelegenheid op pad. Onder het genot van een ‘bakkie’ koffie spraken ze een aantal mensen die hebben meegebouwd aan het Prominent van nu. Op zoek naar mooie verhalen en dromen over een zonnige toekomst.
Wil je meer weten? Lees dan verder
Tomaten zijn zo veelzijdig dat je ze ieder moment van de dag kunt eten. Niet alle mensen weten dat. “Hoogste tijd om daar verandering in te brengen”, aldus Wim van den Berg marketing manager bij DOOR Partners. “We zijn voor de nieuwe commercial op pad gegaan met ons eigen pop-up restaurant ‘Tomato Times’ en hebben consumenten op onverwachte momenten kennis laten maken met verrassende tomatengerechten.”
Wil je meer weten? Lees dan verder
Op woensdag 20 mei hebben chefkok Michel Lambermon van Big Green Egg en oud-winnares Robin (12), namens Prominent Tomaten, het startsein gegeven voor de tweede editie van de Kids Food Challenge. Geen finale in een kookstudio zoals vorig jaar, maar een oproep aan alle kinderen in Nederland om thuis in eigen keuken een lekker en verrassend gerecht te maken met tomaten. Wie mag zich straks de ‘Groenteheld van 2020’ noemen?
Wil je meer weten? Lees dan verder
Sinds 2012 is Richard bestuurslid bij Prominent: "In deze functie probeer ik een bijdrage te leveren aan de groei en de ontwikkeling van de vereniging en het bedrijf Prominent. Een vitaal en sterk Prominent is immers goed voor de ondernemers, maar natuurlijk ook voor onze klanten, leveranciers en niet op de laatste plaats de medewerkers."
Wil je meer weten? Lees dan verder