Nieuws

Hieronder vind je het laatste nieuws.

Blogs

  • datum 22 Jan 2021

    2021 biedt niet alleen onzekerheid maar ook kansen!

    Wat zijn de trends in 2021? Welke kansen kan de AGF-sector benutten? Want ondanks de onzekerheid die de corona crisis met zich meebrengt, valt er ook succes te behalen.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 22 Dec 2020

    Hoe kies je de beste verpakking per AGF-product?

    Het gaat om de inhoud, wordt er vaak gezegd. Toch kan een goede verpakking een AGF-product een enorme boost geven. Maar kies je op basis van duurzaamheid, langere houdbaarheid of slimme marketing? Prominent probeert een bewuste keuze te stimuleren en bespreekt in de nieuwe blog de meerwaarde van de juiste verpakking. Daarmee help je niet alleen jezelf, maar de hele keten verder.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

Alle blogs

Nieuws

  • datum 26 Nov 2020

    MITSUI & CO. continues its growth in the vegetables seeds sector with the acquisition of Totam Seeds B.V.

    Mitsui & Co., Ltd. on 25th of November has acquired 75% of shares of Totam Seeds B.V., ("Totam”). Totam is an innovative seed company specialized in the development, production, and sales of high quality tomato seeds targeted towards active greenhouse (AGH) production. Mitsui will be partnering with the Prominent Group, the largest tomato agriculture cooperative in the Netherlands representing approximately 30% of the nation's tomato production, to together expand Totam’s operations.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 30 Sep 2020

    Prominent verstevigt positie in het snacktomatensegment met Marokkaanse partner QualiPrim

    Na een succesvolle start vorig jaar, verkoopt DOOR/Prominent sinds begin deze maand opnieuw snacktomaten van kwekerij QualiPrim. Een van de beste tomatentelers uit Marokko. "We hebben de samenwerking en de kwaliteit van het product het afgelopen jaar als heel positief ervaren, net als onze klanten,” aldus commercieel directeur Perry Dekkers. “Door de groei in het Nederlandse én Marokkaanse areaal verstevigt het merk Prominent haar positie in het snacktomatensegment.”

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 30 Jun 2020

    Prominent viert 25 jaar samen ondernemen

    Op 30 juni 1995, oftewel 25 jaar geleden, richtten zeven telers Telersvereniging Prominent op. Ondernemers die met een betere smaak en kwaliteit het imago van de Nederlandse tomaat wilden verbeteren en hiervoor een meerprijs wilden realiseren. En kijk waar de club met telers nu staat. Tijd voor een ‘bakkie’. Voorzitter Jack Groenewegen, algemeen directeur Jan Opschoor en commercieel directeur van DOOR Perry Dekkers gingen voor deze gelegenheid op pad. Onder het genot van een ‘bakkie’ koffie spraken ze een aantal mensen die hebben meegebouwd aan het Prominent van nu. Op zoek naar mooie verhalen en dromen over een zonnige toekomst.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 25 Jun 2020

    Het merk Prominent op pad met eigen pop-up restaurant

    Tomaten zijn zo veelzijdig dat je ze ieder moment van de dag kunt eten. Niet alle mensen weten dat. “Hoogste tijd om daar verandering in te brengen”, aldus Wim van den Berg marketing manager bij DOOR Partners. “We zijn voor de nieuwe commercial op pad gegaan met ons eigen pop-up restaurant ‘Tomato Times’ en hebben consumenten op onverwachte momenten kennis laten maken met verrassende tomatengerechten.”

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 23 May 2020

    Prominent organiseert opnieuw Kids Food Challenge

    Op woensdag 20 mei hebben chefkok Michel Lambermon van Big Green Egg en oud-winnares Robin (12), namens Prominent Tomaten, het startsein gegeven voor de tweede editie van de Kids Food Challenge. Geen finale in een kookstudio zoals vorig jaar, maar een oproep aan alle kinderen in Nederland om thuis in eigen keuken een lekker en verrassend gerecht te maken met tomaten. Wie mag zich straks de ‘Groenteheld van 2020’ noemen?

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 20 Jan 2020

    Richard Hartensveld over de uitdaging voor telers

    Sinds 2012 is Richard bestuurslid bij Prominent: "In deze functie probeer ik een bijdrage te leveren aan de groei en de ontwikkeling van de vereniging en het bedrijf Prominent. Een vitaal en sterk Prominent is immers goed voor de ondernemers, maar natuurlijk ook voor onze klanten, leveranciers en niet op de laatste plaats de medewerkers."

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 20 Jan 2020

    Column Perry: een gemeenschappelijke missie

    De nieuwe campagne ‘We Challenge You’ gaat niet alleen over ons en onze tomaten, maar ook over jou. Bekijk onze campagnevideo maar eens op de website. Het is ons gemeenschappelijk doel om meer consumenten vaker te laten genieten van een gevarieerd en gezond aanbod van tomaten. Dit bereiken we door met verschillende tomatensegmenten in te spelen op verschillende gebruiksmomenten.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 20 Jan 2020

    Het assortiment van 2020

    Een nieuw jaar betekent ook een update van het assortiment. Een overzicht van de soorten die dit seizoen terugkeren vind je in onze nieuwe brochure en op de website.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 20 Jan 2020

    Verbeter de wereld, begin bij jezelf

    De wereld samen een stukje fitter maken, is niet alleen een uitdaging die wij met onze klanten richting consumenten aan willen gaan. We zijn in november ook gestart met het aanbieden van een gezondheidscheck bij onze medewerkers van het distributiecentrum. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 09 Jan 2020

    Coöperatieve Prominent Groep wint Tuinbouw Ondernemersprijs 2020

    Prominent, de innoverende specialist in tomaten, nam op woensdag 8 januari de Tuinbouw Ondernemersprijs 2020 in ontvangst tijdens een feestelijke bijeenkomst in Keukenhof. Prominent mag zich tuinbouwondernemer van het jaar noemen. De jury geeft aan dat de organisatie zich heeft ontwikkeld van telersvereniging naar een ondernemend coöperatief bedrijf waarvan de leden de aandelen in handen hebben.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

Volg ons