Nieuws

Hieronder vind je het laatste nieuws.

Blogs

  • datum 25 Aug 2021

    Ketensamenwerking als duurzame oplossing

    Ketensamenwerking is meer dan een korte termijnactie. Deze vorm van samenwerking vraagt commitment om gezamenlijke doelen te bereiken. Wij bespreken de voordelen!

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 27 Jul 2021

    Doe de switch: hoe maak je gezonde keuzes?

    Nu de horeca alleen beperkt open is en mensen niet langer gebruik maken van bedrijfskantines door aanhoudend thuiswerken, wordt er vaker een beroep gedaan op de eigen creativiteit in de keuken. Maar wat als daar even geen ruimte voor is? Kies je dan voor een pizza of toch voor een gezonder alternatief? In de campagne ‘doe de switch’ wil de Rijksoverheid een gezonde levensstijl promoten, juist in tijden van corona. En daarin is een hoofdrol weggelegd voor verse tomaten.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

Alle blogs

Nieuws

  • datum 03 Aug 2021

    Consument geïnspireerd door Tomato Times challenge

    Dit voorjaar zijn vijf foodbloggers online met elkaar een uitdaging aangegaan: Wie zet het meest heerlijke én verrassende tomatengerecht op tafel? Een challenge met als doel om de consument te laten zien dat tomaten zo veelzijdig zijn, dat je ze ieder moment van de dag kunt eten. En dat is gelukt. Met in totaal 158.000 views heeft de campagne van het merk Prominent flink wat bereik opgeleverd en hebben de bloggers veel consumenten weten te inspireren. 

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 14 Jun 2021

    Foodbloggers uitgedaagd tijdens Tomato Times challenge

    Wie zet het meest heerlijke én verrassende tomatengerecht op tafel? Die uitdaging gaan vijf foodbloggers, in samenwerking met het merk Prominent, de komende weken online met elkaar aan. Met als doel om de consument te laten zien dat tomaten zo veelzijdig zijn, dat je ze ieder moment van de dag kunt eten. Tijdens de kick-off van de Tomato Times Challenge op dinsdag 8 juni, namen de deelnemende bloggers de groentekist in ontvangst. Met ieder een eigen opdracht.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 22 Mar 2021

    40.000 mensen hebben deze winter een hartverwarmend soepje gekregen

    Zo'n 40.000 mensen heeft de Participatiekeuken deze winter blij gemaakt met een kopje tomatensoep. 16 weken lang stonden ze samen met bijna 30 partners en honderden vrijwilligers spontaan met soep op de stoep in Den Haag en omgeving. We zijn er heel trots op hier ons steentje aan te hebben bijgedragen als merk Prominent. 

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 17 Mar 2021

    Prominent zorgt voor inspiratie bij ontbijt en tussendoor

    Groei van het AGF-schap stimuleren door de shopper te inspireren. Dat is de inzet van het tomatenmerk Prominent. “Door onderzoek te doen naar het gedrag van shoppers in Nederland, Duitsland en Groot-Brittannië, weten we wat de consument wil. We spelen daar samen met onze ketenpartners op in, om zo de waarde binnen de AGF-categorie te vergroten”, aldus Perry Dekkers commercieel directeur bij Growers United. “Het Global Tomato Congress dat gisteren online plaatsvond was de uitgelezen plek om onze inzichten te delen en de deelnemers aan het congres te motiveren om die uitdaging samen met ons aan te gaan.”

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 04 Mar 2021

    Prominent opnieuw sponsor Global Tomato Congress

    Opnieuw is Prominent Tomatoes, het tomatenmerk van Growers United, trotse sponsor van het Global Tomato Congress.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 25 Jan 2021

    Tomatensoep voor kwetsbare ouderen in Westland

    Op vrijdag 22 januari is in Villa Ockenburgh met tomatensoep geproost op een mooie samenwerking tussen het Haagse initiatief Soeper Winter en het Westlandse Vitis Welzijn. De soep is wederom gemaakt met gedoneerde tomaten van Prominent, het tomatenmerk van Growers United.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 26 Nov 2020

    MITSUI & CO. continues its growth in the vegetables seeds sector with the acquisition of Totam Seeds B.V.

    Mitsui & Co., Ltd. on 25th of November has acquired 75% of shares of Totam Seeds B.V., ("Totam”). Totam is an innovative seed company specialized in the development, production, and sales of high quality tomato seeds targeted towards active greenhouse (AGH) production. Mitsui will be partnering with the Prominent Group, the largest tomato agriculture cooperative in the Netherlands representing approximately 30% of the nation's tomato production, to together expand Totam’s operations.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 30 Sep 2020

    Prominent verstevigt positie in het snacktomatensegment met Marokkaanse partner QualiPrim

    Na een succesvolle start vorig jaar, verkoopt DOOR/Prominent sinds begin deze maand opnieuw snacktomaten van kwekerij QualiPrim. Een van de beste tomatentelers uit Marokko. "We hebben de samenwerking en de kwaliteit van het product het afgelopen jaar als heel positief ervaren, net als onze klanten,” aldus commercieel directeur Perry Dekkers. “Door de groei in het Nederlandse én Marokkaanse areaal verstevigt het merk Prominent haar positie in het snacktomatensegment.”

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 30 Jun 2020

    Prominent viert 25 jaar samen ondernemen

    Op 30 juni 1995, oftewel 25 jaar geleden, richtten zeven telers Telersvereniging Prominent op. Ondernemers die met een betere smaak en kwaliteit het imago van de Nederlandse tomaat wilden verbeteren en hiervoor een meerprijs wilden realiseren. En kijk waar de club met telers nu staat. Tijd voor een ‘bakkie’. Voorzitter Jack Groenewegen, algemeen directeur Jan Opschoor en commercieel directeur van DOOR Perry Dekkers gingen voor deze gelegenheid op pad. Onder het genot van een ‘bakkie’ koffie spraken ze een aantal mensen die hebben meegebouwd aan het Prominent van nu. Op zoek naar mooie verhalen en dromen over een zonnige toekomst.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 25 Jun 2020

    Het merk Prominent op pad met eigen pop-up restaurant

    Tomaten zijn zo veelzijdig dat je ze ieder moment van de dag kunt eten. Niet alle mensen weten dat. “Hoogste tijd om daar verandering in te brengen”, aldus Wim van den Berg marketing manager bij DOOR Partners. “We zijn voor de nieuwe commercial op pad gegaan met ons eigen pop-up restaurant ‘Tomato Times’ en hebben consumenten op onverwachte momenten kennis laten maken met verrassende tomatengerechten.”

    Wil je meer weten? Lees dan verder

Volg ons