Nieuws

Hieronder vind je het laatste nieuws.

Blogs

  • datum 02 Jun 2021

    Stijgend consumentenvertrouwen door versoepelingen COVID-19 maatregelen

    Het consumentenvertrouwen stijgt nu er meer vaccinaties worden gezet en de maatregelen rondom COVID-19 verder worden versoepeld. The Institute of Grocery Distribution (IGD) bespreekt deze en andere bevindingen in haar Shopper Confidence Index, gepubliceerd in april 2021. Alhoewel de publicatie zich vooral richt op de ontwikkelingen in het Verenigd Koninkrijk, kunnen de inzichten als voorbode dienen voor de rest van Europa. Wat staat de Europese markt te wachten? En waar moeten we als AGF-sector op letten?

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 05 May 2021

    Welke tips van Hello Fresh kan de AGF-sector toepassen?

    Coronacrisis of niet, consumenten willen goed, gezond en het liefst goedkoop eten. Maaltijdboxen vormen hierin een uitkomst, waarin Hello Fresh het voortouw neemt. Deze succesvolle organisatie zag haar wereldwijde omzet in 2020 verdubbelen naar 3.75 miljard euro. Wat is hun geheim en welke tips kan de AGF-sector daarvan zelf toepassen?

    Wil je meer weten? Lees dan verder

Alle blogs

Nieuws

  • datum 14 Jun 2021

    Foodbloggers uitgedaagd tijdens Tomato Times challenge

    Wie zet het meest heerlijke én verrassende tomatengerecht op tafel? Die uitdaging gaan vijf foodbloggers, in samenwerking met het merk Prominent, de komende weken online met elkaar aan. Met als doel om de consument te laten zien dat tomaten zo veelzijdig zijn, dat je ze ieder moment van de dag kunt eten. Tijdens de kick-off van de Tomato Times Challenge op dinsdag 8 juni, namen de deelnemende bloggers de groentekist in ontvangst. Met ieder een eigen opdracht.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 22 Mar 2021

    40.000 mensen hebben deze winter een hartverwarmend soepje gekregen

    Zo'n 40.000 mensen heeft de Participatiekeuken deze winter blij gemaakt met een kopje tomatensoep. 16 weken lang stonden ze samen met bijna 30 partners en honderden vrijwilligers spontaan met soep op de stoep in Den Haag en omgeving. We zijn er heel trots op hier ons steentje aan te hebben bijgedragen als merk Prominent. 

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 17 Mar 2021

    Prominent zorgt voor inspiratie bij ontbijt en tussendoor

    Groei van het AGF-schap stimuleren door de shopper te inspireren. Dat is de inzet van het tomatenmerk Prominent. “Door onderzoek te doen naar het gedrag van shoppers in Nederland, Duitsland en Groot-Brittannië, weten we wat de consument wil. We spelen daar samen met onze ketenpartners op in, om zo de waarde binnen de AGF-categorie te vergroten”, aldus Perry Dekkers commercieel directeur bij Growers United. “Het Global Tomato Congress dat gisteren online plaatsvond was de uitgelezen plek om onze inzichten te delen en de deelnemers aan het congres te motiveren om die uitdaging samen met ons aan te gaan.”

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 04 Mar 2021

    Prominent opnieuw sponsor Global Tomato Congress

    Opnieuw is Prominent Tomatoes, het tomatenmerk van Growers United, trotse sponsor van het Global Tomato Congress.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 25 Jan 2021

    Tomatensoep voor kwetsbare ouderen in Westland

    Op vrijdag 22 januari is in Villa Ockenburgh met tomatensoep geproost op een mooie samenwerking tussen het Haagse initiatief Soeper Winter en het Westlandse Vitis Welzijn. De soep is wederom gemaakt met gedoneerde tomaten van Prominent, het tomatenmerk van Growers United.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 26 Nov 2020

    MITSUI & CO. continues its growth in the vegetables seeds sector with the acquisition of Totam Seeds B.V.

    Mitsui & Co., Ltd. on 25th of November has acquired 75% of shares of Totam Seeds B.V., ("Totam”). Totam is an innovative seed company specialized in the development, production, and sales of high quality tomato seeds targeted towards active greenhouse (AGH) production. Mitsui will be partnering with the Prominent Group, the largest tomato agriculture cooperative in the Netherlands representing approximately 30% of the nation's tomato production, to together expand Totam’s operations.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 30 Sep 2020

    Prominent verstevigt positie in het snacktomatensegment met Marokkaanse partner QualiPrim

    Na een succesvolle start vorig jaar, verkoopt DOOR/Prominent sinds begin deze maand opnieuw snacktomaten van kwekerij QualiPrim. Een van de beste tomatentelers uit Marokko. "We hebben de samenwerking en de kwaliteit van het product het afgelopen jaar als heel positief ervaren, net als onze klanten,” aldus commercieel directeur Perry Dekkers. “Door de groei in het Nederlandse én Marokkaanse areaal verstevigt het merk Prominent haar positie in het snacktomatensegment.”

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 30 Jun 2020

    Prominent viert 25 jaar samen ondernemen

    Op 30 juni 1995, oftewel 25 jaar geleden, richtten zeven telers Telersvereniging Prominent op. Ondernemers die met een betere smaak en kwaliteit het imago van de Nederlandse tomaat wilden verbeteren en hiervoor een meerprijs wilden realiseren. En kijk waar de club met telers nu staat. Tijd voor een ‘bakkie’. Voorzitter Jack Groenewegen, algemeen directeur Jan Opschoor en commercieel directeur van DOOR Perry Dekkers gingen voor deze gelegenheid op pad. Onder het genot van een ‘bakkie’ koffie spraken ze een aantal mensen die hebben meegebouwd aan het Prominent van nu. Op zoek naar mooie verhalen en dromen over een zonnige toekomst.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 25 Jun 2020

    Het merk Prominent op pad met eigen pop-up restaurant

    Tomaten zijn zo veelzijdig dat je ze ieder moment van de dag kunt eten. Niet alle mensen weten dat. “Hoogste tijd om daar verandering in te brengen”, aldus Wim van den Berg marketing manager bij DOOR Partners. “We zijn voor de nieuwe commercial op pad gegaan met ons eigen pop-up restaurant ‘Tomato Times’ en hebben consumenten op onverwachte momenten kennis laten maken met verrassende tomatengerechten.”

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 23 May 2020

    Prominent organiseert opnieuw Kids Food Challenge

    Op woensdag 20 mei hebben chefkok Michel Lambermon van Big Green Egg en oud-winnares Robin (12), namens Prominent Tomaten, het startsein gegeven voor de tweede editie van de Kids Food Challenge. Geen finale in een kookstudio zoals vorig jaar, maar een oproep aan alle kinderen in Nederland om thuis in eigen keuken een lekker en verrassend gerecht te maken met tomaten. Wie mag zich straks de ‘Groenteheld van 2020’ noemen?

    Wil je meer weten? Lees dan verder

Volg ons