Blogs

De tomaat als topproduct in tijden van corona

Of het nu gaat om de gezondheid op peil te houden of om de coronakilo’s te lijf te gaan, consumenten kiezen vaker gezonde en caloriearme producten tijdens het (online) shoppen. Producenten van deze gezonde alternatieven onderstrepen de positieve claims in hun marketing. Maar waarom doet de AGF-sector dat niet? Een tomaat bevat immers van nature weinig calorieën, geen toegevoegde suikers en zit bovendien boordevol vitamines.

Thuiswerken verandert het eet- en koopgedrag van consumenten

Nu we vaker thuiswerken, zijn er verschillende trends zichtbaar. Consumenten bewegen minder, maar snacken juist meer. Dit leidt tot een ongewenste toename aan de welbekende coronakilo’s, waardoor consumenten tijdens het (online) shoppen beter letten op wat er in hun mandje terechtkomt. Men kiest bewust voor gezonde producten en het aantal tomaten dat thuis wordt gegeten is tijdens de coronacrisis met 10% gestegen. Dat is een goede en gezonde trend, want tomaten bevatten niet alleen veel voedingsstoffen, maar zijn ook heel veelzijdig in gebruik.

Zonder schuldgevoel blijven snacken van gezonde tomaatjes

Voor elk gerecht is er een perfecte tomaat met de juiste eigenschappen te vinden. Zin in een gezonde salade tijdens de lunch? Kies dan een aromatische cocktailtomaat. Of vraagt het herfstweer om een lekker warme soep? Kies dan een sappiger tomaat. Datzelfde geldt trouwens voor pastagerechten. En voor tussendoor – of in de lunchtrommel naar school – is er een ruime keuze aan zoete snacktomaatjes. Een gezonde tegenhanger van het handje chocoladekruidnoten of chips: van deze kleine tomaatjes kan je zonder schuldgevoel blijven snacken!

Growers United / Prominent houdt wel van een gezonde snack. Wilt u meer weten over onze verse producten? Neem gerust contact op met Wim van den Berg van Growers United / Prominent: w.vandenberg@growersunited.nl of +31 (0)6 5756 4346.

Prominent is een merk van Growers United UA. Deze organisatie is verantwoordelijk voor de verkoop, marketing en kwaliteitscontrole van het product.

Terug naar blogs

Vorige artikelen

  • datum 14 Oct 2020

    Coronacrisis: minder convenience, maar terug naar de basis

    Voor de coronacrisis begon was er in de AGF-sector een duidelijke trend zichtbaar van snelle en simpele gerechten. Consumenten kochten meer convenience-producten zoals voorgesneden groenten en fruit, maaltijdpakketten en verse kant-en-klaar maaltijden. Vaak gebeurde dat vanuit het werk op weg naar huis. In de weekenden werd er flink uitgepakt tijdens gezellige borrels en etentjes met familie en vrienden. Maar hoe is dat nu, met alle corona-maatregelen?

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 02 Sep 2020

    Plant nu een zaadje, pluk later de vruchten

    Snel kunnen schakelen is essentieel in Marketing en Sales. Acties zijn vaak gericht op de korte termijn: snel succes boeken en weer door. Maar verder kijken heeft zo zijn voordelen. Ga zelf op onderzoek uit of in gesprek met experts en verruim het blikveld. Wat zijn de ontwikkelingen voor de komende vijf jaar? Door nu een zaadje te planten, plukt u later de vruchten.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

Volg ons