De tomaat als topproduct in tijden van corona

18 Nov 2020

Of het nu gaat om de gezondheid op peil te houden of om de coronakilo’s te lijf te gaan, consumenten kiezen vaker gezonde en caloriearme producten tijdens het (online) shoppen. Producenten van deze gezonde alternatieven onderstrepen de positieve claims in hun marketing. Maar waarom doet de AGF-sector dat niet? Een tomaat bevat immers van nature weinig calorieën, geen toegevoegde suikers en zit bovendien boordevol vitamines.

Of het nu gaat om de gezondheid op peil te houden of om de coronakilo’s te lijf te gaan, consumenten kiezen vaker gezonde en caloriearme producten tijdens het (online) shoppen. Producenten van deze gezonde alternatieven onderstrepen de positieve claims in hun marketing. Maar waarom doet de AGF-sector dat niet? Een tomaat bevat immers van nature weinig calorieën, geen toegevoegde suikers en zit bovendien boordevol vitamines.

Thuiswerken verandert het eet- en koopgedrag van consumenten

Nu we vaker thuiswerken, zijn er verschillende trends zichtbaar. Consumenten bewegen minder, maar snacken juist meer. Dit leidt tot een ongewenste toename aan de welbekende coronakilo’s, waardoor consumenten tijdens het (online) shoppen beter letten op wat er in hun mandje terechtkomt. Men kiest bewust voor gezonde producten en het aantal tomaten dat thuis wordt gegeten is tijdens de coronacrisis met 10% gestegen. Dat is een goede en gezonde trend, want tomaten bevatten niet alleen veel voedingsstoffen, maar zijn ook heel veelzijdig in gebruik.

Zonder schuldgevoel blijven snacken van gezonde tomaatjes

Voor elk gerecht is er een perfecte tomaat met de juiste eigenschappen te vinden. Zin in een gezonde salade tijdens de lunch? Kies dan een aromatische cocktailtomaat. Of vraagt het herfstweer om een lekker warme soep? Kies dan een sappiger tomaat. Datzelfde geldt trouwens voor pastagerechten. En voor tussendoor – of in de lunchtrommel naar school – is er een ruime keuze aan zoete snacktomaatjes. Een gezonde tegenhanger van het handje chocoladekruidnoten of chips: van deze kleine tomaatjes kan je zonder schuldgevoel blijven snacken!

Growers United / Prominent houdt wel van een gezonde snack. Wilt u meer weten over onze verse producten? Neem gerust contact op met Wim van den Berg van Growers United / Prominent: w.vandenberg@growersunited.nl of +31 (0)6 5756 4346.

Prominent is een merk van Growers United UA. Deze organisatie is verantwoordelijk voor de verkoop, marketing en kwaliteitscontrole van het product.

Activeer de shopper om tomaten te eten op verrassende momenten

Bijvoorbeeld bij het ontbijt. Benieuwd naar het positieve effect hiervan?