Blogs

Blogs

  • datum 24 Apr 2017

    Inspireren en adviseren voor meer omzet?

    Een hoge omzet begint bij het ondersteunen van shoppers in hun productkeuze. Wat is bijvoorbeeld de beste trostomaat voor een heerlijke salsa? Door shoppers op verschillende manieren te adviseren en inspireren zullen gerechten niet alleen beter smaken maar krijgt de verkoop ook een boost.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • Prominent premium producten
    datum 05 Apr 2017

    Meer vraag naar premium producten!

    In heel Europa zien we steeds meer keuze in verse convenience-producten van goede kwaliteit. Meer kennis van gezonde ingrediënten maakt dat shoppers niet langer genoegen nemen met een simpel broodje kaas. Retailers springen hier handig op in door per winkelformule inspirerende, smaakvolle producten te presenteren.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 22 Mar 2017

    Meer verkoopkanalen om shoppers te bereiken

    Shoppers gebruiken nieuwe verkoopkanalen om hun dagelijkse boodschappen te doen. De markt biedt immers meer mogelijkheden die aansluiten bij individuele behoeftes. In dit veranderende verkooplandschap kunnen shoppers worden aangestuurd, waarbij de nadruk ligt op gemak en convenience-producten.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 09 Mar 2017

    Kleine aanpassingen, groots effect!

    In de afgelopen weken hebben we ons Shopper Model geanalyseerd. Nu is het tijd om deze slimme tool in te zetten. Deze blog laat zien hoe u op een eenvoudige manier verschillende doelgroepen kan inspireren om iets extra’s toe te voegen aan hun dagelijkse routine.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 06 Feb 2017

    Start campagne 'Lekker buiten de koelkast'

    Na aankoop leggen de meeste mensen tomaten vaak meteen in de koelkast, maar dat is helemaal niet verstandig. Het advies om tomaten juist niet gekoeld te bewaren, is bij weinig consumenten bekend. “De hoogste tijd om campagne te voeren,” zegt marketing manager Wim van den Berg. “We verspreiden flyers en stickers. En roepen al onze ketenpartners op om de boodschap te delen.”

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 17 Feb 2017

    Hoe stimuleert u succesvolle sales van uw AGF-producten?

    Deze laatste blog uit de serie over het Shopper Model bespreekt ‘het product’. Succesvolle sales van uw producten begint met het analyseren en begrijpen van shoppers en de AGF-producten in het schap. Deze kennis kan worden ingezet in effectieve communicatie die shoppers aanspreekt en hen helpt de juiste ingrediënten te kiezen.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 02 Feb 2017

    AGF als ambassadeurs van de winkelformule

    Kiest u voor onbewerkte, voorgesneden of kant-en-klaar producten? Het AGF-assortiment wordt steeds uitgebreider en zorgt voor meer omzet. De categorie bij uitstek dus, om een winkelformule haar gezicht te geven. Deel drie in onze serie over het Shopper Model geeft inzicht in ‘de categorie’.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 03 Jan 2017

    Geniet van het goede leven in 2017

    De maand januari staat meestal in het teken van restrictie. Mensen eten of spenderen bijvoorbeeld minder dan normaal. Wij vinden dat het leven gevierd moet worden! Wanneer u bewuste keuzes maakt, kunt u het hele jaar door genieten van geweldig eten, drinken en gezelschap.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 15 Dec 2016

    Hoe onderscheid je je van de massa?

    Waarom kiezen mensen voor een bepaalde winkel om hun boodschappen te doen? Is het de handige locatie? Of de prettige winkelervaring? Hoe onderscheiden winkels zich? De antwoorden vindt u in deze blog over het tweede gedeelte van ons Shopper Model: De winkel.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 29 Nov 2016

    Focus op de kleine geluksmomenten

    Hoe blijf je consumenten ook na feestmaand december inspireren? Door te focussen op de kleine geluksmomenten in het dagelijks leven. We bespreken de mogelijkheden en waarom moderne shoppers gebaat zijn bij een individuele aanpak in plaats van hen in één doelgroep te plaatsen. Deze blog beschrijft het eerste segment van ons Shopper Model: De consument.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

Volg ons