Blogs

Welke tips van Hello Fresh kan de AGF-sector toepassen?

Coronacrisis of niet, consumenten willen goed, gezond en het liefst goedkoop eten. Maaltijdboxen vormen hierin een uitkomst, waarin Hello Fresh het voortouw neemt. Deze succesvolle organisatie zag haar wereldwijde omzet in 2020 verdubbelen naar 3.75 miljard euro. Wat is hun geheim en welke tips kan de AGF-sector daarvan zelf toepassen?

Meest succesvolle aanbieder van maaltijdboxen

Waar Hello Fresh ooit een van de eerste spelers op de markt was, zijn er tegenwoordig veel meer bedrijven die maaltijdboxen aanbieden. Toch blijft Hello Fresh mondiaal het meest succesvol met meer dan 5.3 miljoen actieve klanten in het vierde kwartaal van 2020. Hoe blijft dit van oorsprong Duitse bedrijf koploper?

Succes van Hello Fresh is gebaseerd op vier pijlers

De missie van Hello Fresh is gebaseerd op een vier belangrijke pijlers. Waarbij zelf, thuis koken het uitgangspunt vormt:

  • Budget. Consumenten geven van tevoren aan welke maaltijden zij bezorgd willen hebben. Hierdoor kan Hello Fresh haar ingrediënten gericht(er) en scherp(er) inkopen en voor een aantrekkelijke prijs aanbieden.
  • Gezondheid. Zelf koken met verse ingrediënten, tegen een relatief lage prijs. Zo wordt gezond eten voor een breed publiek beschikbaar.
  • Smaak. Het aanbod blijft afwisselend omdat consumenten wekelijks zelf hun smaakvoorkeur kunnen doorgeven. Van supersnelle maaltijden voor doordeweeks tot restaurantwaardige diners voor in het weekend.
  • Duurzaamheid. Omdat er gericht wordt ingekocht en geleverd, wordt voedselverspilling tegen gegaan. Daarbij probeert Hello Fresh haar maaltijdboxen CO2 neutraal te leveren en ook haar dagelijkse werkzaamheden duurzaam te houden.

Gemak en tijdswinst voor consumenten

Naast deze vier pijlers zijn er een aantal andere factoren die bijdragen aan het mondiale succes. In tijden van overvloed ligt keuzestress op de loer. Daarom biedt Hello Fresh een beperkt(er) aanbod dat door consumenten is aan te passen aan hun persoonlijke voorkeuren. Zo houden zij het gevoel dat er nog wel iets te kiezen valt zonder te verdrinken in de mogelijkheden.

Consumenten hoeven er vervolgens niet zelf op uit om alle ingrediënten bij elkaar te zoeken; deze worden wekelijks thuisbezorgd op een moment dat het hen uitkomt. En het feit dat er aan de hand van recepten kan worden gekookt, waarbij de ingrediënten al in de juiste hoeveelheden worden aangeboden, vergroot het gemak alleen maar meer. Zo zetten consumenten nog sneller een verse, gezonde maaltijd op tafel.

Growers United / Prominent luistert al jaren naar consumenten om in te kunnen spelen op hun behoeften. Meer weten? Neem gerust contact op met Wim van den Berg van Growers United / Prominent: w.vandenberg@growersunited.nl of +31 (0)6 5756 4346.

Prominent is een merk van Growers United UA. Deze organisatie is verantwoordelijk voor de verkoop, marketing en kwaliteitscontrole van het product.

Terug naar blogs

Vorige artikelen

  • datum 31 Mar 2021

    Huismerken sterker wanneer retailers en AGF-sector samenwerken

    Private labels, oftewel huismerken, worden steeds populairder. Hoe kan de AGF-sector met retailers samenwerken om hun producten nog beter in de markt te zetten?

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 03 Mar 2021

    Betere positionering van huismerken werpt zijn vruchten af

    De mondiale trend van retailers om hun private label, oftewel huismerk, beter te positioneren heeft de laatste jaren een enorme vlucht genomen. Door in te zetten op een scherpe prijs-kwaliteitverhouding, heldere communicatie en slimme innovatie, weten steeds meer consumenten de weg naar huismerken te vinden. Deze worden niet langer gezien als een B-keuze, maar als een gelijkwaardige en soms zelfs betere optie naast de bekende A-merken in het schap.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

Volg ons