Blogs

Blogs

  • datum 26 Oct 2017

    Kent u de drijfveren van de consument?

    Eerder berichtten we al over het belang van inzicht in de manier waarop shoppers hun boodschappen doen. Maar weet u ook hoe de consument – diegene aan de keukentafel en/of achter de pannen – handelt? Omdat dit antwoord net zo belangrijk is, zijn wij een campagne gestart. De tips uit deze blog bieden inzicht in de drijfveren van de consument.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 20 Sep 2017

    ‘Nederlandse agrarische sector heeft de laagste milieu-impact ter wereld’

    Aldus Jan de Ruyter, sectorbankier Agrarisch bij ABN Amro, die het onderzoek naar deze kwestie uitvoerde. Ook bij Prominent staat duurzaamheid hoog op de agenda. Door slimme methodes en het gebruik van natuurlijke middelen kweken onze telers al jaren de lekkerste trostomaten.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 31 Aug 2017

    Zijn regionale producten per definitie beter dan geïmporteerde?

    Welke rol speelt herkomst bij de keuze voor een product? Als het aan nationale marketingmachines ligt, hebben regionale producten een streepje voor op groente en fruit dat wordt geïmporteerd. Maar klopt deze aanname wel en welke rol is er in dit verhaal voor shoppers weggelegd?

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 11 Aug 2017

    Kiest u een appel…of toch liever een Mars?

    Waarom kiezen shoppers eerder een Mars dan een appel? Omdat zij behoefte hebben aan een snelle energie boost, een verwenmomentje of omdat zoete snacks nu eenmaal strategisch worden aangeboden bij kassa’s van tankstations, kiosken en supermarkten? Elke shopper heeft zijn eigen beweegredenen. Inzicht in hun drijfveren zorgt dat we beter kunnen inspelen op hun behoeften.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 31 Jul 2017

    Snoep verstandig, eet een appel...of niet?

    De reclamecampagne uit de jaren ’80 waarin Danny de Munck deze uitspraak doet, is helaas niet blijven hangen. Shoppers kiezen tegenwoordig vaker voor suikerrijke en/of vette tussendoortjes. Wat is daarvan de oorzaak? Deze blog bekijkt de ongezonde trend van verschillende kanten.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 12 Jul 2017

    Nieuwe WHO-norm van 400 gram groente en fruit wordt niet gehaald

    Verschillende soorten shoppers hebben elk hun eigen dagelijkse routine, inclusief bijpassend eetpatroon. Hoe zit het bijvoorbeeld met Millennials, jonge gezinnen of babyboomers? Wat ligt er in hun boodschappenmandjes? Veel verse groente en fruit? Naar aanleiding van Europees onderzoek naar de consumptie van groente en fruit, zoeken we naar antwoorden.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 21 Jun 2017

    Elke generatie shoppers spreekt haar eigen taal

    En dan kan ‘taal’ breed worden uitgelegd; de normen en waarden maar ook de manier waarop men boodschappen doet. Door op een passende manier te communiceren via de platforms en media die worden gebruikt, kunnen dezelfde producten aanslaan bij heel verschillende doelgroepen. 

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 12 Jun 2017

    Elk verkoopkanaal heeft een eigen verhaal

    Er komen steeds meer verkoopkanalen bij maar hoe zorgt u ervoor dat shoppers bepaalde producten (blijven) kopen? Door inzicht te krijgen in waarom ze op bepaalde momenten voor een specifiek verkoopkanaal kiezen en welke meerwaarde dit voor hen heeft. De juiste informatie en inspiratie op de juiste plaats, maakt dat shoppers met een vol winkelmandje bij de (online) kassa aankomen.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 24 May 2017

    Trek erop uit voor inzicht en inspiratie!

    Waarom achter uw bureau blijven zitten als u ook op locatie gesprekken zou kunnen voeren met vakgenoten, retailers, shoppers en nieuwe doelgroepen? Door erop uit te gaan, vergroot u uw netwerk, doet u nieuwe kennis op en kunt u deze informatie gebruiken in gerichte campagnes.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 11 May 2017

    Heldere communicatie voor een hogere omzet

    ‘Wat eten we vandaag?’ Door die vraag te beantwoorden met makkelijke menusuggesties, waarin verse producten de hoofdrol spelen, creëer je niet alleen tevreden shoppers maar ook tevreden retailers. Gerichte communicatie – relevante informatie en inspirerende gerechten – zorgt voor volle winkelmandjes en meer omzet. Dat is wat je noemt ‘partnership on a plate’!

    Wil je meer weten? Lees dan verder

Volg ons