Een zomerse tomaat, ook in de winter

Blogs

Een zomerse tomaat, ook in de winter

De tijd dat consumenten enkel seizoensgebonden groenten en fruit konden kopen en klaarmaken ligt ver achter ons. Tegenwoordig zijn de meeste AGF-producten het hele jaar door verkrijgbaar. Maar waar komen die aardbeien in de winter vandaan? En de sperziebonen die nu in de schappen liggen? Herkomst heeft invloed op smaak, kwaliteit en duurzaamheid.

Seizoensgebonden groenten en fruit…klopt dat nog?

‘Eten in het seizoen’, het wordt vaak gepromoot maar is het op alle groenten en fruit van toepassing? Alhoewel er nog wel echte seizoenproducten bestaan – denk aan witte asperges in de lente, artisjokken in de zomer, speciale paddenstoelen in de herfst en schorseneren in de winter – zijn de meeste groenten en fruit gedurende het hele jaar verkrijgbaar. Frambozen tijdens het kerstdiner? Geen probleem! Spruitjes in de zomer? Gewoon in de schappen te vinden.

De herkomst van AGF-producten in de winkel

Om het hele jaar door een goedgevulde AGF-afdeling te kunnen presenteren, halen retailers hun producten overal vandaan. Sperziebonen uit Nederland maar ook uit Kenia. Appels uit de Betuwe maar ook uit Chili. Toch hoef je – zelfs in de winter – niet zo ver over de grens te kijken. Onze trostomaten worden bijvoorbeeld het hele jaar onder dezelfde omstandigheden geteeld. Door de optimale condities in ons gesloten kassencomplex kunnen wij altijd een constante kwaliteit garanderen. En bieden we consumenten de kans om te genieten van een zomerse tomatensalade, maar ook van een winters ovengerecht. In elk seizoen is de smaak van onze trostomaten optimaal.

Meer weten?

Benieuwd naar onze producten en productiemethodes? Wij vertellen er graag meer over. Neem gerust contact op met Wim van den Berg van DOOR Partners/Prominent: w.vandenberg@doorpartners.nl of +31 (0)6 5756 4346.

De verkoop, marketing en kwaliteitscontrole van Prominent tomaten verlopen via DOOR Partners B.V. Deze verkoopdochter maakt onderdeel uit van coöperatie DOOR U.A.

Terug naar blogs

Vorige artikelen

  • datum 12 Jul 2018

    Eigen tomaten eerst? Hoe chauvinisme ons koopgedrag beïnvloedt

    Welke invloed heeft politiek, economie en cultuur op ons koopgedrag? In maatschappelijk onzekere tijden heeft men de neiging om naar binnen te keren. Hetzelfde geldt voor EU-lidstaten. Die richten zich steeds meer op de nationale economie en promoten daarom hun lokale producten. Consumenten gaan hierin mee. Zo zal een Engelsman liever Engelse groenten en fruit kopen dan geïmporteerde varianten. 

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 11 Jun 2018

    AGF-afdeling: balans tussen attractie en transactie

    Lekker ontspannen shoppen in het weekend of even snel langs de discounter voor dagelijkse boodschappen? Verschillende supermarktformules trekken, bijvoorbeeld met beleving of functionaliteit, verschillende soorten shoppers aan. Belangrijk is om een goede balans te vinden tussen attractie – hoe worden de producten getoond – en transactie – worden deze vervolgens ook gekocht? Elke retailer wil uiteindelijk een mooie omzet!

    Wil je meer weten? Lees dan verder

Volg ons