‘Gezonde keuzes’ blijven belangrijke trend in 2019

04 Dec 2018

Ook 2019 staat in het teken van gezonder leven en bewuster omgaan met voeding. Retailers zullen nog meer inspelen op de individuele behoefte van shoppers en hen beter ondersteunen bij het maken van gezonde keuzes. Technologie en data worden hierin steeds belangrijker. Welke rol zien we voor de veelzijdige trostomaat?

Net als voorgaande jaren zal 2019 in het teken staan van gezonder leven en bewust omgaan met voeding. Retailers zullen nog meer inspelen op de individuele behoefte van consumenten en hen beter ondersteunen bij het maken van gezonde keuzes. Technologie en data spelen hierin een steeds belangrijker rol. Zowel in het verzamelen van data als het bieden van perfect passende oplossingen. De veelzijdige trostomaat kan hierin op allerlei manieren worden ingezet.

Minder toevoegingen, meer bewuste keuzes

Consumenten gaan steeds bewuster om met hun gezondheid en voeding. Want je kan nog zoveel sporten, als jouw voeding daar niet bij aansluit blijft het resultaat nihil. De voedingsindustrie en retailers spelen hierop in door vaker verse, gezonde en duurzame alternatieven te bieden.

Producten met minder toevoegingen als suiker, zout en E-nummers bijvoorbeeld. Of nieuwe gezonde varianten van populaire producten als pizza – denk aan bloemkool- of bietenpizza –, wit brood of pasta – in de vorm van glutenvrije of volkoren- en speltvarianten –, en dierlijke zuivel en vlees – als plantaardige en vegetarische opties.

Shoppers kiezen vaker voor producten met een hogere voedingswaarde en meer smaak. Producenten en retailers hebben dit assortiment in de afgelopen jaren dan ook enorm uitgebreid, niet in de laatste plaats omdat het een lucratief segment blijkt te zijn.

Technologie en data voor ‘on demand’ oplossingen

De manier waarop retailers shoppers ondersteunen in het maken van gezonde keuzes is niet alleen afhankelijk van het productaanbod, maar ook van de manier waarop passende informatie en inspiratie wordt verstrekt. Nu er steeds meer ‘on demand’ te verkrijgen is, kunnen retailers niet achterblijven. Met services als 24/7 online shoppen, slimme suggesties via (sociale) media en speciale apps voor productinformatie en voedingswaarden, bedienen zij shoppers op individueel niveau. Een win-win situatie waarbij shoppers persoonlijk worden begeleid en retailers toegang krijgen tot waardevolle data.

Meer verse producten via maaltijdboxen en pakketten

Een andere manier waarop retailers shoppers op weg helpen zijn de verse maaltijdoplossingen als gezond alternatief voor standaard kant-en-klaarmaaltijden. Maaltijdboxen die wekelijks aan huis worden geleverd inclusief inspirerende recepten bijvoorbeeld, of verschillende maaltijdpakketten waardoor zelf een verse soep op tafel zetten nauwelijks meer tijd kost dan het opwarmen van kant-en-klare soep uit blik of zak.

Veelzijdige trostomaten op elk moment te gebruiken

Onze trostomaten passen perfect in deze gezonde trend: bomvol vitamines, zonder toevoegingen en duurzaam geteeld. Ze zijn in ieder dieet en op elk moment van de dag inzetbaar. Gegrild bij een eitje tijdens het ontbijt, als soep of in een salade tijdens de lunch, in verschillende pasta- en ovengerechten tijdens het diner en als gezonde snack tussendoor. Voor elke bereiding zijn specifieke varianten geschikt. Ook in 2019 blijft het belangrijk om retailers shoppers te informeren en inspireren over de veelzijdigheid van onze producten.

DOOR Partners / Prominent blijft retailers en shoppers inspireren. Benieuwd hoe? Wij vertellen u er graag meer over. Neem gerust contact op met Wim van den Berg van DOOR Partners / Prominent: w.vandenberg@doorpartners.nl of +31 (0)6 5756 4346.

Prominent is een merk van Coöperatie DOOR U.A. Deze organisatie is verantwoordelijk voor de verkoop, marketing en kwaliteitscontrole van het product.

Activeer de shopper om tomaten te eten op verrassende momenten

Bijvoorbeeld bij het ontbijt. Benieuwd naar het positieve effect hiervan?