Niet denken in losse producten, maar in complete gerechten

Blogs

Niet denken in losse producten, maar in complete gerechten

Van 7 tot 9 februari staat Prominent op FRUIT LOGISTICA, een internationale beurs in Berlijn waar de mondiale AGF-industrie samenkomt. Hoe wordt de Nederlandse trostomaat onder de aandacht gebracht? 'Door bezoekers te inspireren met live kookdemonstraties waarin de verschillende producten, smaken en texturen elkaar versterken,' vertelt Wim van den Berg.


Internationale AGF-industrie op FRUIT LOGISTICA

FRUIT LOGISTICA is de beurs waar iedereen uit de internationale AGF-industrie zich laat zien. Van groente- en fruittelers uit alle windstreken tot verpakkingsspecialisten en van logistieke partners tot technische experts op het gebied van kassen en kweken. Prominent staat met DOOR Partners in hal 1.2 op plaats A16 van het Berlin ExpoCenter.

Lekkerste smaakcombinaties

'In plaats van bezoekers te verwelkomen in een simpele stand, zullen wij hen in onze complete keuken informeren over de mogelijkheden van onze verse producten,' zegt Wim. 'Door verschillende bereidingswijzen te tonen laat onze chef het karakter en de smaak van onze producten tot zijn recht komen. Dit gaat verder dan het uitdelen van samples. Wij willen bezoekers inspireren door in onze stand nieuwe smaakvolle gerechten te bereiden.'

In de keuken komt alles samen

Ook thuis is de keuken dé plek waar verschillende producten en smaken samenkomen. Consumenten denken niet zozeer in aparte ingrediënten maar in gerechten. Wanneer zij boodschappen doen, zal een combinatie van de verschillende producten die zij afrekenen 's avonds op tafel staan. Of dat nu een winters ovengerecht is, een gezonde soep of een snelle pasta.

Verrassende recepten en nieuwe smaakcombinaties

Door consumenten te inspireren met verrassende recepten en nieuwe smaakcombinaties, zullen retailers uiteindelijk meer producten verkopen. 'Een losse trostomaat aanprijzen is lastig, maar zodra deze deel uitmaakt van een aantrekkelijk gerecht spreekt dat tot de verbeelding,' zegt Wim. 'Het gaat om het creëren van een mooi totaalplaatje, dat naadloos aansluit op de doelgroep.'

Bent u geïnspireerd geraakt door deze blog en bent u benieuwd hoe u consumenten nog beter kunt bereiken? Neem dan gerust contact op met Wim van den Berg: w.vandenberg@doorpartners.nl of +31 (0)6 5756 4346.

De verkoop, marketing en kwaliteitscontrole van Prominent tomaten verlopen via DOOR Partners B.V. Deze verkoopdochter maakt onderdeel uit van coöperatie DOOR U.A.

Terug naar blogs

Vorige artikelen

  • datum 18 Jan 2018

    Meer verse groenten: maak het consumenten gemakkelijk!

    Dat groenten en fruit een gezonde keuze zijn is algemeen bekend. Toch zijn er verschillende factoren die consumenten ervan weerhouden om vaker verse groenten te eten. Hoe spoor je hen aan om toch voor een gezonde optie te kiezen? Door het consumenten nog makkelijker te maken; gemak dient immers de mens!

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 13 Dec 2017

    De kracht van een multi-channel strategie

    Consumenten gebruiken steeds vaker verschillende verkoopkanalen om hun boodschappen te doen. Wanneer retailers daar slim op inspelen kunnen zij consumenten altijd en overal voorzien van verse producten die aansluiten bij hun specifieke behoeften. Convenience producten hebben de toekomst.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

Volg ons