Blogs

Gemaksproduct als grote winnaar

Gemak dient de mens. Niks mis mee natuurlijk, maar het oog wil ook wat. Daarom kiezen veel supermarkten voor een combinatie van gemak en beleving. Door (tros)tomaten zowel voor- als onverpakt te presenteren bijvoorbeeld. Alhoewel shoppers in eerste instantie zeggen beleving belangrijk te vinden, blijkt het merendeel uiteindelijk toch voor gemak te kiezen. Benieuwd welke oplossingen Prominent daarvoor heeft gevonden?

Steeds meer gemaksproducten in het assortiment

We hebben steeds minder tijd. Daarom breiden supermarkten hun assortiment verder uit met gemaksproducten. Dan doelen we niet direct op kant-en-klaarmaaltijden, want gemak zit hem bijvoorbeeld ook in maaltijdpakketten, voorgesneden groenten of voorverpakte (snack)tomaatjes. Deze opties bieden zowel gemak in de winkel – de producten hoeven niet afzonderlijk te worden uitgezocht, want zitten netjes in één verpakking – als thuis tijdens het koken of onderweg.

Aantrekkelijke verpakking voor meer verkoop

Als beleving voor shoppers in eerste instantie belangrijk is, hoe kunnen we hen dan toch een goed gevoel én gemak bieden? Door gemaksproducten aantrekkelijk te verpakken bijvoorbeeld. (Tros)tomaten die door hun verpakking aanspreekt zullen sneller worden gekocht. Aan de andere kant zullen milieubewuste consumenten een teveel aan verpakkingsmateriaal juist links laten liggen. Hun voorkeur voor duurzaamheid zorgt dat zij eerder voor onverpakte producten kiezen.

Gemak en beleving in één product

Daarom blijft Prominent slimme oplossingen ontwikkelen. Trostomaten met een langere versheidsgarantie of meer stevigheid bijvoorbeeld, zodat verschillende (kleinere) tomaatjes in één beweging kunnen worden opgetild. Daarvoor is geen extra verpakking nodig. Hooguit een herbruikbaar zakje dat shoppers zelf van huis meenemen.

Door de beste eigenschappen van afzonderlijke (tros)tomaten met elkaar te kruisen – smaak, kleur en stevigheid – kunnen onze telers een volledig natuurlijke oplossing bieden waarin gemak en beleving één zijn. Zowel consumenten die kiezen voor gemak als shoppers op zoek naar duurzaamheid worden op deze manier van goede producten voorzien.

DOOR Partners / Prominent blijft vooruitdenken. Wilt u meer weten over onze producten en productontwikkeling? Neem gerust contact op met Wim van den Berg van DOOR Partners / Prominent: w.vandenberg@doorpartners.nl of +31 (0)6 5756 4346.

De verkoop, marketing en kwaliteitscontrole van Prominent tomaten verlopen via DOOR Partners B.V. Deze verkoopdochter maakt onderdeel uit van coöperatie DOOR U.A.

Terug naar blogs

Vorige artikelen

  • datum 31 Jul 2019

    Onze Kids Food Challenge 2019 smaakt naar meer!

    Wat is er leuker dan samen in de keuken staan? Meedoen aan de Kids Food Challenge 2019. In juli vond de 1e editie plaats en Prominent heeft de smaak te pakken!

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 26 Jun 2019

    Wie snack zegt, zegt snacktomaat!

    Op de fiets naar het werk of in de trein naar huis, achter de computer op kantoor of voor de televisie thuis; er wordt steeds meer gesnackt. Waar vroeger drie maaltijden de standaard was, kennen we tegenwoordig meerdere eetmomenten per dag. Welke tussendoortjes kiezen consumenten en wat maakt de snacktomaat zo populair?

    Wil je meer weten? Lees dan verder

Volg ons