Nieuws

Hieronder vind je het laatste nieuws.

Nieuws

  • datum 18 Apr 2018

    Nieuw: BOOST, het lekkerste snacktomaatje

    Prominent is uitgegroeid tot een club van 30 telers met 380 hectare tomaten. Ruim 170 hectare kas wordt belicht. Maar ook het traditionele seizoen is van start gegaan. Nieuw in ons assortiment is BOOST, het lekkerste snacktomaatje. Benieuwd welke soorten dit jaar terugkeren? Kijk dan voor het overzicht in onze nieuwe brochure, die is meegestuurd met deze nieuwsbrief.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 18 Apr 2018

    Column Jan: Spontane ontmoeting

    Nieuwe technologieën, toekomstige medewerkers en partners om verder te komen in innovatie... Het is allemaal te vinden in het nieuwe World Horti Center. Zaken die ook voor de ambitie van Prominent van groot belang zijn. Daarom nemen we, samen met de andere merken van DOOR, deel aan dit fantastische initiatief. We hebben elkaar hard nodig om de sector naar een hoger plan te krijgen.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 18 Apr 2018

    DOOR participant in World Horti Center

    Op woensdag 7 maart is het World Horti Center feestelijk geopend door Koningin Maxima. Het kennis- en innovatiecentrum in Honselersdijk biedt onderdak aan zowel onderwijsinstellingen als aan de circa 100 bedrijven die zich daar presenteren. DOOR Partners is daar één van. Als participant nemen we deel aan verschillende innovatieprojecten en we laten studenten zien hoe leuk het is om in de groentesector te werken.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 11 Apr 2018

    Prominent focust zich op millennial

    In de derde en laatste video uit de reeks geeft Prominent een inkijkje in het leven van Bella. Een meisje dat opgroeit in de stad. Geboren eind jaren ’90 en gevormd tot wie ze nu is aan het begin van het nieuwe millennium. “Millennials zoals Bella kiezen bewust voor een gezonde levensstijl. Het is één van de meest invloedrijkste generaties in de geschiedenis die op het punt staat om te bepalen hoe het geld wordt uitgegeven de komende jaren”, aldus marketing manager Wim van den Berg.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 21 Mar 2018

    Rudolph van Veen opent FETfit-seizoen 2018 als ambassadeur ‘Ga voor kleur’

    Dinsdag 20 maart is alweer het vijfde seizoen van FETfit gestart; het educatieprogramma dat kinderen op een speelse wijze gezonder leert leven. Speciaal voor de aftrap van het nieuwe seizoen werd de combinatiegroep 6/7 van basisschool Andreashof uit Kwintsheul in de keuken geassisteerd door Meesterkok Rudolph van Veen.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 26 Feb 2018

    Telers in Sirjansland realiseren een uniek duurzaam energieproject: besparing van aardgas en gebruik groene CO2

    DES B.V., bestaande uit VOF Prominent Grevelingen, DT van Noord tomaten en Van Duijn aubergines realiseert in Sirjansland een uniek duurzaam energie project. De toekomstige installatie zal bestaan uit een houtgestookte biomassacentrale met daaraan gekoppeld een CO2 afvanginstallatie voor de terugwinning van de CO2.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 05 Feb 2018

    Rudolph van Veen en Tamara de Weijer promoten gezonde leefstijl bij DOOR op Fruit Logistica

    Tijdens de Fruit Logistica gebruiken chef-kok Rudolph van Veen en huisarts Tamara de Weijer de stand van DOOR als podium voor hun show rondom een gezonde leefstijl met groenten en fruit . Rudolph en Tamara zijn de ambassadeurs van het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit. Dit driejarig actieplan is ingesteld om de consumptie van groenten en fruit te stimuleren. Tamara is een warm pleitbezorger, ook bij haar collega huisartsen, voor het vervangen van ‘pillen door paprika’s’ en andere versproducten. Rudolf bereidt samen met DOOR’s eigen culinair inspirator Larisse Buijze een gerecht bomvol kleur, smaak en vitaminen. Tamara de Weijer houdt ‘spreekuur’ over wat de ingrediënten betekenen voor je gezondheid. Wil je hier graag bij zijn? Loop dan donderdag 8 februari rond 10.30 uur langs op onze stand hal 1.2 stand A-16

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 25 Jan 2018

    Prominent 2.0: Toekomstproof met strategie ‘van vereniging naar onderneming’

    Met Prominent 2.0 werkt de telersvereniging aan een strategie waarbij de vereniging wordt omgevormd naar een onderneming. “Dit is nodig voor het behoud van een goede positie van de bedrijven van de leden voor de komende tien jaar”; aldus Jack Groenewegen, voorzitter van telersvereniging Prominent. “Met Prominent 2.0 willen de bedrijven klaar zijn voor de toekomst en dus ook met een schaalgrootte die nodig is om de retail goed te kunnen blijven bedienen van een breed assortiment tomaten.”

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 10 Jan 2018

    Continuïteit door duurzame groei voor DOOR

    De merken van DOOR - Paprico, SweetPoint, Green Diamonds, Purple Pride en Prominent zetten de komende jaren in op duurzame groei. Aldus Jan Opschoor, directeur van DOOR, die tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst op 4 januari de ambities voor de komende jaren presenteerde. “We kijken terug op een positief jaar met goede bedrijfsresultaten. De komende jaren versterken we onze positie voor continuïteit door duurzame groei. Dit doen we met drie pijlers: groei in aanbod, verdere verduurzaming van de teelt en versterken van de marktpositie van onze merken Prominent, Green Diamonds, Purple Pride, Paprico en Sweetpoint. “

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 22 Nov 2017

    Maak kennis met Laurens en zijn ideale start van de dag

    In de tweede video uit de campagne van Prominent tomaten, staat Laurens centraal. Laurens is ondernemer en heeft een druk bestaan. Om te ontspannen gaat hij het liefst vroeg in de ochtend hardlopen in het natuurgebied vlakbij zijn huis. Even naar buiten, rust aan z’n hoofd. Laurens voelt zich graag vitaal en probeert zo gezond mogelijk te eten.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

Volg ons