Foodbloggers uitgedaagd tijdens Tomato Times challenge

14 Jun 2021

Wie zet het meest heerlijke én verrassende tomatengerecht op tafel? Die uitdaging gaan vijf foodbloggers, in samenwerking met het merk Prominent, de komende weken online met elkaar aan. Met als doel om de consument te laten zien dat tomaten zo veelzijdig zijn, dat je ze ieder moment van de dag kunt eten. Tijdens de kick-off van de Tomato Times Challenge op dinsdag 8 juni, namen de deelnemende bloggers de groentekist in ontvangst. Met ieder een eigen opdracht.

Wie zet het meest heerlijke én verrassende tomatengerecht op tafel? Die uitdaging gaan vijf foodbloggers, in samenwerking met het merk Prominent, de komende weken online met elkaar aan. Met als doel om de consument te laten zien dat tomaten zo veelzijdig zijn, dat je ze ieder moment van de dag kunt eten. Tijdens de kick-off van de Tomato Times Challenge op dinsdag 8 juni, namen de deelnemende bloggers de groentekist in ontvangst. Met ieder een eigen opdracht.

De Tomato Times Challenge is onderdeel van de Tomato Times campagne, waarmee het tomatenmerk van Growers United de shopper vooral wil activeren op de momenten dat ze nog niet aan het eten van een tomaat hadden gedacht. Uit GFK-onderzoek blijkt namelijk dat nog lang niet iedereen weet dat een tomaat de hele dag door gegeten kan worden. En dat de inspiratie simpelweg ontbreekt.

Verrassend tomatengerecht
De foodbloggers kregen tijdens de kick-off ieder een andere opdracht mee. Bijvoorbeeld ’maak een verrassende tomaten tapas’ of ‘bedenk een lekker tomatengerecht voor bij het ontbijt’. Ze gaan hiermee de komende tijd aan de slag in eigen keuken en delen de content op hun website, Instagram, Pinterest en/of Facebookpagina. Als winactie verloten ze onder hun volgers ook twee groentepakketten, met tomaten en andere gesponsorde producten. Zo roept het tomatenmerk Prominent nog meer mensen op om, ook naast de lunch en het diner, vaker tomaat als een gezonde start of tussendoortje te eten.

Join our challenge
Samen met partners doet Prominent er alles aan om meer consumenten vaker te laten genieten van verschillende soorten tomaten, op meerdere momenten van de dag. Een aantal belangrijke relaties van Prominent ondersteunt dit initiatief zodat de boodschap nog breder gedeeld kan worden. Partners van de Tomato Times Challenge zijn: De Ruiter | Bayer, BASF | Nunhems, Koppert Biological Systems, Van Iperen, LetsGrow.com, De Jong Verpakking, Lievaart Slaghuis, Royal Brinkman, Grodan, Love My Salad, Biobest, Saint-Gobain Cultilene, Powerhouse, Purple Pride, Green Diamonds, Sweet Point, PapriCo en Growers United.

Opzoek naar inspiratie?
Benieuwd naar de creaties van De Hippe Vegetariër, FoodLies, The Lemon Kitchen, Heerlijke Happen en Luukskitchen? Volg de foodbloggers dan op Instagram of Facebook.

Activeer de shopper om tomaten te eten op verrassende momenten

Bijvoorbeeld bij het ontbijt. Benieuwd naar het positieve effect hiervan?