Consument geïnspireerd door Tomato Times challenge

03 Aug 2021

Dit voorjaar zijn vijf foodbloggers online met elkaar een uitdaging aangegaan: Wie zet het meest heerlijke én verrassende tomatengerecht op tafel? Een challenge met als doel om de consument te laten zien dat tomaten zo veelzijdig zijn, dat je ze ieder moment van de dag kunt eten. En dat is gelukt. Met in totaal 158.000 views heeft de campagne van het merk Prominent flink wat bereik opgeleverd en hebben de bloggers veel consumenten weten te inspireren. 

Dit voorjaar zijn vijf foodbloggers online met elkaar een uitdaging aangegaan: Wie zet het meest heerlijke én verrassende tomatengerecht op tafel? Een challenge met als doel om de consument te laten zien dat tomaten zo veelzijdig zijn, dat je ze ieder moment van de dag kunt eten. En dat is gelukt. Met in totaal 158.000 views heeft de campagne van het merk Prominent flink wat bereik opgeleverd en hebben de bloggers veel consumenten weten te inspireren.

De Tomato Times Challenge is onderdeel van de Tomato Times campagne, waarmee het tomatenmerk van Growers United de shopper vooral wil activeren op de momenten dat ze nog niet aan het eten van een tomaat hadden gedacht. Uit GFK-onderzoek blijkt namelijk dat lang niet iedereen weet hoe je de tomaat bijvoorbeeld in het ontbijt verwerkt. Of hoe je je tapasplank nog lekkerder én gezonder maakt door er tomaat aan toe te voegen. Voor die inspiratie hebben de foodbloggers de afgelopen twee maanden gezorgd door drie ontbijt- en drie tapasgerechten met tomaat te delen op de verschillende social mediakanalen.

Bekijk hier het volledige verslag van de kick-off op 8 juni en het resultaat.

De Tomato Times Challenge is mede mogelijk gemaakt door:
De Ruiter | Bayer, BASF | Nunhems, Koppert Biological Systems, Van Iperen, LetsGrow.com, De Jong Verpakking, Lievaart Slaghuis, Royal Brinkman, Grodan, Love My Salad, Biobest, Saint-Gobain Cultilene, Powerhouse, Purple Pride, Green Diamonds, Sweet Point, PapriCo en Growers United.

Recept op de foto is ontwikkeld door The Lemon Kitchen.

Activeer de shopper om tomaten te eten op verrassende momenten

Bijvoorbeeld bij het ontbijt. Benieuwd naar het positieve effect hiervan?