Blogs

Blogs

  • datum 01 Nov 2016

    Prominent presenteert nieuw 'I feel good'-concept

    Foodbloggers uit Duitsland waren vorige week te gast in de ‘Tasty Room’ van Prominent om zich onder te laten dompelen in de wereld van de tomaat. Er werd geproefd en beleefd. En de bloggers kregen een primeur! Projectmanager Ivette Ouweleen presenteerde hen het nieuwe ‘I feel good’-concept. Een concept waar het gebruiksmoment van de tomaat centraal staat.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 25 Oct 2016

    De tomaat: wat een karakter!

    Vraag mensen om een tomaat te beschrijven en ze antwoorden rood, rond, zoet of friszuur. Maar een tomaat is zoveel meer, want elke soort bezit andere kenmerken. Door een slimme selectie van eigenschappen en perfecte omstandigheden worden onze trostomaten inspirerende ingrediënten. Op naar de keuken!

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 04 Oct 2016

    Partnership on a plate

    Voor onze veelzijdige trostomaten op een bord belanden, hebben ze al een hele reis achter de rug. De tomatentelers, het kantoorpersoneel, het verpakkingsteam en zij die verantwoordelijk zijn voor logistiek en retail werken allemaal aan één gezamenlijk doel: het leveren van topkwaliteit trostomaten aan de eindgebruiker. Dat noemen we nou Partnership on a Plate.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • You say tomato
    datum 20 Sep 2016

    ‘You Say Tomato, I Say Tomato’

    Deze beroemde zin, gezongen door Fred Astaire en Ginger Rogers, beschrijft hun beginnende relatie. Prominent hecht grote waarde aan duurzame relaties; met onze partners en iedereen die een rol speelt in onze cyclus van plantje tot perfect gerecht. Het delen van expertise, ervaring en ideeën inspireert ons om topkwaliteit trostomaten te produceren, voor elk type gerecht.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 21 Apr 2016

    Keep it straight and simple

    De verscategorieën zijn de laatste jaren steeds belangrijker geworden voor retailers. Het genereert omzet, marge en een nieuwe versbeleving in de winkels. Retailers zien hun kansen om de shopper een waar marktgevoel te geven en kiezen voor hoogwaardige producten in het schap. Zowel premium supermarkten als discounters zijn hierin actief. Groenten en fruit spelen daarbij een steeds grotere rol.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 03 Feb 2016

    Een tomaat met karakter

    Een tomaat is meer dan een artikelnummer met specificaties. Dat realiseert men zich in de keten soms nog te weinig. De puurheid en authenticiteit van de tomaat gaat over eigenschappen die onze zintuigen prikkelen. Helaas gaat eten nog te vaak op de automatische piloot. Waarbij men de pracht van de tomaat en de natuurlijke oorsprong vergeet.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 15 Sep 2015

    Prominent inspireert in ‘Tasty room’

    Waar anders dan bij de bron beleef je de tomaat op z’n best? Veel mensen hebben het al mogen ervaren. In de ‘Tasty room’ van Prominent worden alle zintuigen geprikkeld. “Na een rondgang door de kwekerij aan de Groeneweg in ’s-Gravenzande, is het tijd om in de ‘Tasty room’ de tomaat in het schap én op het bord te beleven,” vertelt marketing manager Wim van den Berg.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 25 Jun 2015

    Tomaat sluit verrassende vriendschappen

    Voor ons staat groente aan de basis van een gezonde en makkelijke maaltijd. Maar hoe vaak combineer jij groente met fruit in één gerecht? Het levert een ware smaakexplosie op, met de tomaat als verbindende factor. Een tomaat is namelijk fruitig én hartig tegelijk. Qua sap evenaart de tomaat de meloen. Typerend zijn de eigenschappen friszoet en sappig, waardoor de tomaat een fruitig karakter heeft. Maar wat doet de tomaat dan op de groenteafdeling?

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 13 May 2015

    Ben jij in de stemming voor tomaat?

    De consument heeft in de supermarkt keuze genoeg. En prikkels in de media zoals commercials op TV of kookvideo’s op YouTube hebben allemaal invloed op de samenstelling van onze maaltijden. Maar dan moet wel net je pet ernaar staan. Ben jij al in de stemming om over die familiebrunch na te denken? Of staat er eerst een etentje met vrienden op de agenda waarvoor je je wilt uitsloven. Kortom, je gemoedstoestand heeft wel degelijk invloed op de inkopen die je doet.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

Volg ons