Blogs

Blogs

  • datum 21 Apr 2016

    Keep it straight and simple

    De verscategorieën zijn de laatste jaren steeds belangrijker geworden voor retailers. Het genereert omzet, marge en een nieuwe versbeleving in de winkels. Retailers zien hun kansen om de shopper een waar marktgevoel te geven en kiezen voor hoogwaardige producten in het schap. Zowel premium supermarkten als discounters zijn hierin actief. Groenten en fruit spelen daarbij een steeds grotere rol.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 03 Feb 2016

    Een tomaat met karakter

    Een tomaat is meer dan een artikelnummer met specificaties. Dat realiseert men zich in de keten soms nog te weinig. De puurheid en authenticiteit van de tomaat gaat over eigenschappen die onze zintuigen prikkelen. Helaas gaat eten nog te vaak op de automatische piloot. Waarbij men de pracht van de tomaat en de natuurlijke oorsprong vergeet.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 15 Sep 2015

    Prominent inspireert in ‘Tasty room’

    Waar anders dan bij de bron beleef je de tomaat op z’n best? Veel mensen hebben het al mogen ervaren. In de ‘Tasty room’ van Prominent worden alle zintuigen geprikkeld. “Na een rondgang door de kwekerij aan de Groeneweg in ’s-Gravenzande, is het tijd om in de ‘Tasty room’ de tomaat in het schap én op het bord te beleven,” vertelt marketing manager Wim van den Berg.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 25 Jun 2015

    Tomaat sluit verrassende vriendschappen

    Voor ons staat groente aan de basis van een gezonde en makkelijke maaltijd. Maar hoe vaak combineer jij groente met fruit in één gerecht? Het levert een ware smaakexplosie op, met de tomaat als verbindende factor. Een tomaat is namelijk fruitig én hartig tegelijk. Qua sap evenaart de tomaat de meloen. Typerend zijn de eigenschappen friszoet en sappig, waardoor de tomaat een fruitig karakter heeft. Maar wat doet de tomaat dan op de groenteafdeling?

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 13 May 2015

    Ben jij in de stemming voor tomaat?

    De consument heeft in de supermarkt keuze genoeg. En prikkels in de media zoals commercials op TV of kookvideo’s op YouTube hebben allemaal invloed op de samenstelling van onze maaltijden. Maar dan moet wel net je pet ernaar staan. Ben jij al in de stemming om over die familiebrunch na te denken? Of staat er eerst een etentje met vrienden op de agenda waarvoor je je wilt uitsloven. Kortom, je gemoedstoestand heeft wel degelijk invloed op de inkopen die je doet.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

Volg ons