De reclamecampagne uit de jaren ’80 waarin Danny de Munck deze uitspraak doet, is helaas niet blijven hangen. Shoppers kiezen tegenwoordig vaker voor suikerrijke en/of vette tussendoortjes. Wat is daarvan de oorzaak? Deze blog bekijkt de ongezonde trend van verschillende kanten.
Wil je meer weten? Lees dan verder
Verschillende soorten shoppers hebben elk hun eigen dagelijkse routine, inclusief bijpassend eetpatroon. Hoe zit het bijvoorbeeld met Millennials, jonge gezinnen of babyboomers? Wat ligt er in hun boodschappenmandjes? Veel verse groente en fruit? Naar aanleiding van Europees onderzoek naar de consumptie van groente en fruit, zoeken we naar antwoorden.
Wil je meer weten? Lees dan verder
En dan kan ‘taal’ breed worden uitgelegd; de normen en waarden maar ook de manier waarop men boodschappen doet. Door op een passende manier te communiceren via de platforms en media die worden gebruikt, kunnen dezelfde producten aanslaan bij heel verschillende doelgroepen.
Wil je meer weten? Lees dan verder
Er komen steeds meer verkoopkanalen bij maar hoe zorgt u ervoor dat shoppers bepaalde producten (blijven) kopen? Door inzicht te krijgen in waarom ze op bepaalde momenten voor een specifiek verkoopkanaal kiezen en welke meerwaarde dit voor hen heeft. De juiste informatie en inspiratie op de juiste plaats, maakt dat shoppers met een vol winkelmandje bij de (online) kassa aankomen.
Wil je meer weten? Lees dan verder
Waarom achter uw bureau blijven zitten als u ook op locatie gesprekken zou kunnen voeren met vakgenoten, retailers, shoppers en nieuwe doelgroepen? Door erop uit te gaan, vergroot u uw netwerk, doet u nieuwe kennis op en kunt u deze informatie gebruiken in gerichte campagnes.
Wil je meer weten? Lees dan verder
‘Wat eten we vandaag?’ Door die vraag te beantwoorden met makkelijke menusuggesties, waarin verse producten de hoofdrol spelen, creëer je niet alleen tevreden shoppers maar ook tevreden retailers. Gerichte communicatie – relevante informatie en inspirerende gerechten – zorgt voor volle winkelmandjes en meer omzet. Dat is wat je noemt ‘partnership on a plate’!
Wil je meer weten? Lees dan verder
Een hoge omzet begint bij het ondersteunen van shoppers in hun productkeuze. Wat is bijvoorbeeld de beste trostomaat voor een heerlijke salsa? Door shoppers op verschillende manieren te adviseren en inspireren zullen gerechten niet alleen beter smaken maar krijgt de verkoop ook een boost.
Wil je meer weten? Lees dan verder
In heel Europa zien we steeds meer keuze in verse convenience-producten van goede kwaliteit. Meer kennis van gezonde ingrediënten maakt dat shoppers niet langer genoegen nemen met een simpel broodje kaas. Retailers springen hier handig op in door per winkelformule inspirerende, smaakvolle producten te presenteren.
Wil je meer weten? Lees dan verder
Shoppers gebruiken nieuwe verkoopkanalen om hun dagelijkse boodschappen te doen. De markt biedt immers meer mogelijkheden die aansluiten bij individuele behoeftes. In dit veranderende verkooplandschap kunnen shoppers worden aangestuurd, waarbij de nadruk ligt op gemak en convenience-producten.
Wil je meer weten? Lees dan verder
In de afgelopen weken hebben we ons Shopper Model geanalyseerd. Nu is het tijd om deze slimme tool in te zetten. Deze blog laat zien hoe u op een eenvoudige manier verschillende doelgroepen kan inspireren om iets extra’s toe te voegen aan hun dagelijkse routine.
Wil je meer weten? Lees dan verder