Hieronder vind je het laatste nieuws.
Hieronder vind je het laatste nieuws.
Naast Kwekerij Schenkeveld breidt ook Prominentteler Van Adrichem Kwekerijen in Westdorpe het komende jaar uit. Door te groeien in areaal zijn beide bedrijven straks klaar voor de toekomst. “Als gezond bedrijf willen we blijven groeien en investeren om 365 dagen aan de klantvraag te kunnen voldoen”, aldus Richard Schenkeveld.
Wil je meer weten? Lees dan verder
Prominentleden Kwekerij Noordermeer en Voort Brielle maken sinds kort gebruik van aardwarmte om hun kas te verwarmen. Beiden zijn gevestigd in Vierpolders en samen met andere telers verenigd in het Collectief Aardwarmte Vierpolders. Met elkaar werken deze ondernemers al jaren aan verduurzaming van hun teeltproces. De keuze voor aardwarmte is hier een logisch gevolg van.
Wil je meer weten? Lees dan verder
Nu de wereldeconomie afstevent op een recessie daalt het consumentenvertrouwen. Door een onzekere toekomst gaan consumenten meer besparen. Ook op de dagelijkse boodschappen. Hoe beïnvloedt de coronacrisis hun koopgedrag? En welke nieuwe trends zullen het retaillandschap blijvend veranderen?
Wil je meer weten? Lees dan verder
Wie doet er mee met de Kids Food Challenge 2020? Waar de finale vorig werd georganiseerd in de Kookfabriek in Utrecht, stimuleren we jonge deelnemers nu om thuis aan de slag te gaan. Want wat is er leuker dan samen in de keuken staan? Misschien wel samen genieten van leuke en lekkere gerechten. Prominent daagt alle kinderen uit om met gezonde ingrediënten een heleboel gezelligheid op tafel te toveren!
Wil je meer weten? Lees dan verder
Het is nu ook wetenschappelijk bewezen: tomaten in de koelkast bewaren leidt tot een afname van belangrijke aromastoffen en maakt ze minder lekker. Dat blijkt uit een studie van Wageningen UR.
Wil je meer weten? Lees dan verder
Snel schakelen is waar het tegenwoordig om draait. Persoonlijke klantrelaties tussen in- en verkoop verdwijnen vaker naar de achtergrond, waardoor de nadruk komt te liggen op de producten zelf. Het delen van de juiste productinformatie wordt daarom steeds belangrijker. Door specifieke eigenschappen en (verpakkings)mogelijkheden te benadrukken, zullen de verkoopkansen stijgen.
Wil je meer weten? Lees dan verder
Ter gelegenheid van het event Mind & Machines Europe 2016 in Parijs, heeft GE Power and Water een film gemaakt over de wkk bij Prominent.
Wil je meer weten? Lees dan verder
Het FETfit jeugdeducatieprogramma, waarbij kinderen uit groep 7 en 8 op een speelse manier kennis maken met de tuinbouw, wordt binnen Coöperatie DOOR niet meer alleen door Prominent ondersteund. Ook de andere merken Purple Pride, Sweetpoint, Greenco, PapriCo en Green Diamonds zijn sinds kort betrokken bij het initiatief.
Wil je meer weten? Lees dan verder
Retailers goed blijven bedienen met een breed assortiment tomaten en duurzaam geteeld. Dat is in het kort de toekomststrategie van Prominent tomaten. Prominenttelers realiseren die toekomst door onder andere hun bedrijfsgrootte toekomstbestendig te maken. Het is aan de teler zelf om hiervoor een route te kiezen die het beste bij zijn ondernemerschap past.
Wil je meer weten? Lees dan verder