Start campagne 'Lekker buiten de koelkast'

06 Feb 2017

Na aankoop leggen de meeste mensen tomaten vaak meteen in de koelkast, maar dat is helemaal niet verstandig. Het advies om tomaten juist niet gekoeld te bewaren, is bij weinig consumenten bekend. “De hoogste tijd om campagne te voeren,” zegt marketing manager Wim van den Berg. “We verspreiden flyers en stickers. En roepen al onze ketenpartners op om de boodschap te delen.”

Na aankoop leggen de meeste mensen tomaten vaak meteen in de koelkast, maar dat is helemaal niet verstandig. Het advies om tomaten juist niet gekoeld te bewaren, is bij weinig consumenten bekend. “De hoogste tijd om campagne te voeren,” zegt marketing manager Wim van den Berg. “We verspreiden flyers en stickers. En roepen al onze ketenpartners op om de boodschap te delen.”

Buiten de koelkast blijft een tomaat lekkerder van smaak. De moleculen die de smaak bepalen, breken door de kou langzaam af. Een tomaat buiten de koeling behoudt langer zijn voedingsstoffen en blijft langer sappig en vitaal. “Te weinig consumenten hebben hier weet van. Daarom gaan we deze tip vaker communiceren. Zoals op verpakkingen, via flyers en in consumentenmagazines. Er zijn ook nog steeds retailers die tomaten in de koeling verkopen. In samenwerking met onze ketenpartners wordt hier de komende tijd ook extra aandacht aan gegeven.”

Op kamertemperatuur

Consumenten kunnen tomaten dus beter op kamertemperatuur bewaren, bijvoorbeeld op de fruitschaal. Maar leg ze niet te dicht bij bananen, appels of peren. Deze vruchten bevatten ethyleen en dat kan het rijpingsproces van de tomaat juist versnellen. Tomaten zijn wel goed te bewaren samen met paprika’s, komkommers en aubergines.

Promotiepakket ontvangen?

Deel de stickers uit en plak ze op! Door de campagne allemaal te ondersteunen geniet men nog meer en langer van (onze) tomaten. Ook een promotiepakket ontvangen? Neem dan contact op met Mariëlle van den Berg via info@prominent-tomatoes.nl.

De verkoop, marketing en kwaliteitscontrole van Prominent tomaten verlopen via DOOR Partners B.V. Deze verkoopdochter maakt onderdeel uit van coöperatie DOOR U.A.

Activeer de shopper om tomaten te eten op verrassende momenten

Bijvoorbeeld bij het ontbijt. Benieuwd naar het positieve effect hiervan?