Blogs

Meer vraag naar premium producten!

In heel Europa zien we steeds meer keuze in verse convenience-producten van goede kwaliteit. Meer kennis van gezonde ingrediënten maakt dat shoppers niet langer genoegen nemen met een simpel broodje kaas. Retailers springen hier handig op in door per winkelformule inspirerende, smaakvolle producten te presenteren.

Vraag en aanbod van premium producten

Moderne Shoppers zijn goed geïnformeerd op het gebied van gezonde en lekkere voeding. Door kookboeken, tv-programma’s en sociale media zijn zij constant op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Aan retailers de taak om hierop in te spelen en producten te bieden die voldoen aan de hoge verwachtingen. Voor premium producten zijn shoppers niet langer aangewezen op delicatessen- of speciaalzaken, ook supermarktketens breiden hun aanbod uit.

Inspireren met bijzondere ingrediënten

Een to-go-supermarkt kan niet zomaar een simpel broodje kaas presenteren. Zij zal haar shoppers steeds opnieuw moeten inspireren. Retailers gebruiken steeds vaker bijzondere ingrediënten om optimale smaak en kwaliteit te garanderen. Zij reageren op gezonde trends zoals superfoods of biologische, vegetarische en veganistische ingrediënten. Ook hierbij ligt de nadruk op convenience: verse voorgesneden of kant-en-klaar producten van uitstekende kwaliteit.

Elk assortiment is afgestemd op specifieke shoppers

Het assortiment van de verschillende winkelformules is nauwkeurig afgestemd op de shoppers die daar hun boodschappen doen. Een kleine supermarkt in het centrum van de stad zal vooral premium convenience-producten aanbieden, omdat dit aansluit bij de verwachting en portemonnee van hun doelgroep, terwijl een supermarkt in een buitenwijk zich meer zal richten op families en grootverbruik.

Bent u geïnspireerd geraakt door deze blog en wilt u weten hoe u shoppers gerichter kunt bereiken? Neem dan gerust contact op met Wim van den Berg van DOOR Partners/Prominent: w.vandenberg@doorpartners.nl of +31 (0)6 5756 4346.

De verkoop, marketing en kwaliteitscontrole van Prominent tomaten verlopen via DOOR Partners B.V. Deze verkoopdochter maakt onderdeel uit van coöperatie DOOR U.A.

Terug naar blogs

Vorige artikelen

  • datum 22 Mar 2017

    Meer verkoopkanalen om shoppers te bereiken

    Shoppers gebruiken nieuwe verkoopkanalen om hun dagelijkse boodschappen te doen. De markt biedt immers meer mogelijkheden die aansluiten bij individuele behoeftes. In dit veranderende verkooplandschap kunnen shoppers worden aangestuurd, waarbij de nadruk ligt op gemak en convenience-producten.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 09 Mar 2017

    Kleine aanpassingen, groots effect!

    In de afgelopen weken hebben we ons Shopper Model geanalyseerd. Nu is het tijd om deze slimme tool in te zetten. Deze blog laat zien hoe u op een eenvoudige manier verschillende doelgroepen kan inspireren om iets extra’s toe te voegen aan hun dagelijkse routine.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

Volg ons