Blogs

Meer verkoopkanalen om shoppers te bereiken

Shoppers gebruiken nieuwe verkoopkanalen om hun dagelijkse boodschappen te doen. De markt biedt immers meer mogelijkheden die aansluiten bij individuele behoeftes. In dit veranderende verkooplandschap kunnen shoppers worden aangestuurd, waarbij de nadruk ligt op gemak en convenience-producten.

Meer keuze voor shoppers

Het aantal locaties en momenten waarop shoppers beïnvloed kunnen worden neemt toe. Waar vroeger speciaalzaken of reguliere supermarkten de enige optie waren, kunnen zij nu kiezen uit XL-supermarkten, to-go supermarkten, pick-up points voor online bestellingen, luchthavens met winkels en foodcourts, treinstations en tankstations met kiosken en (weg)restaurants.

Meer ruimte voor tussendoortjes

Shoppers hebben een ander dagritme dan voorheen en dat is ook zichtbaar in het toenemend aantal eetmomenten. In plaats van driemaal daags een grote maaltijd is er nu meer ruimte voor tussendoortjes. Retailers spelen hier handig op in door aan te sturen op meerdere eet- en verkoopmomenten. Zij bieden vaker convenience-producten aan: van kant-en-klaar maaltijden, salades en voorgesneden groenten, tot luxe belegde broodjes en speciale drankjes.

Meer verkoopkanalen als Europese trend

De trend om shoppers te bereiken via meerdere verkoopkanalen is in heel Europa zichtbaar. In de binnensteden bieden kleinere winkels een groeiend aanbod aan convenience-producten, terwijl in de buitenwijken XL-supermarkten een breed assortiment bieden. Ook online vinden shoppers steeds meer gemak. In plaats van de wekelijkse boodschappen allemaal op zaterdag te doen, kan men nu 24/7 online bestellen en de boodschappen op een moment naar keuze ophalen of laten bezorgen.

Bent u geïnspireerd geraakt door deze blog en wilt u weten hoe u shoppers gerichter kunt bereiken? Neem dan gerust contact op met Wim van den Berg van DOOR Partners/Prominent: w.vandenberg@doorpartners.nl of +31 (0)6 5756 4346.

De verkoop, marketing en kwaliteitscontrole van Prominent tomaten verlopen via DOOR Partners B.V. Deze verkoopdochter maakt onderdeel uit van coöperatie DOOR U.A.

Terug naar blogs

Vorige artikelen

  • datum 09 Mar 2017

    Kleine aanpassingen, groots effect!

    In de afgelopen weken hebben we ons Shopper Model geanalyseerd. Nu is het tijd om deze slimme tool in te zetten. Deze blog laat zien hoe u op een eenvoudige manier verschillende doelgroepen kan inspireren om iets extra’s toe te voegen aan hun dagelijkse routine.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 06 Feb 2017

    Start campagne 'Lekker buiten de koelkast'

    Na aankoop leggen de meeste mensen tomaten vaak meteen in de koelkast, maar dat is helemaal niet verstandig. Het advies om tomaten juist niet gekoeld te bewaren, is bij weinig consumenten bekend. “De hoogste tijd om campagne te voeren,” zegt marketing manager Wim van den Berg. “We verspreiden flyers en stickers. En roepen al onze ketenpartners op om de boodschap te delen.”

    Wil je meer weten? Lees dan verder

Volg ons