Inspireren en adviseren voor meer omzet?

24 Apr 2017

Een hoge omzet begint bij het ondersteunen van shoppers in hun productkeuze. Wat is bijvoorbeeld de beste trostomaat voor een heerlijke salsa? Door shoppers op verschillende manieren te adviseren en inspireren zullen gerechten niet alleen beter smaken maar krijgt de verkoop ook een boost.

Een hoge omzet begint bij het ondersteunen van shoppers in hun productkeuze. Wat is bijvoorbeeld de beste trostomaat voor een heerlijke salsa? Door shoppers op verschillende manieren te adviseren en inspireren zullen gerechten niet alleen beter smaken maar krijgt de verkoop ook een boost.

Ingrediënten in plaats van producten

Naast productkennis, is weten wat shoppers beweegt om bepaalde producten te kopen cruciaal voor een goede omzet. Benader trostomaten bijvoorbeeld als veelzijdige ingrediënten in plaats van producten waarvan er zoveel mogelijk moeten worden verkocht. Wanneer shoppers hun boodschappenlijstje opstellen bestaat deze uit verschillende ingrediënten die samen een gerecht vormen. Hier valt veel winst te behalen; welke trostomaat is qua eigenschappen het meest geschikt voor een mooie pastasaus?

Inspiratie: partnership on a plate

In samenwerking met onze partners kunnen wij shoppers op verschillende manieren adviseren en inspireren. Door in de winkel, in een magazine of via sociale media productkennis te delen, kunnen shoppers gerichte keuzes maken voor specifieke trostomaten die perfect passen bij een gerecht of bereiding. Sommige varianten zijn heerlijk in een salade terwijl andere het beste tot hun recht komen op de grill. Een positief resultaat in de keuken zal er uiteindelijk voor zorgen dat de producten vaker gekocht worden.

Meer omzet met de Fresh Mix

Een andere manier om shoppers te inspireren in hun keuze is producten te koppelen aan een bonus. Albert Heijn heeft bijvoorbeeld de ‘Fresh Mix’; een selectie van verse groenten die als combinatie voordeliger zijn dan als losse producten, waardoor shoppers sneller tot aankoop overgaan. Meerstuksvoordeel is niet langer voorbehouden aan koek, snoep en houdbare producten, ook verse producten als groenten en fruit belanden in grotere aantallen in het boodschappenmandje.

Bent u geïnspireerd geraakt door deze blog en wilt u meer weten over ons concept ‘partnership on a plate’? Neem dan gerust contact op met Wim van den Berg van DOOR Partners/Prominent: w.vandenberg@doorpartners.nl of +31 (0)6 5756 4346.

Nederlands

De verkoop, marketing en kwaliteitscontrole van Prominent tomaten verlopen via DOOR Partners B.V. Deze verkoopdochter maakt onderdeel uit van coöperatie DOOR U.A.

Activeer de shopper om tomaten te eten op verrassende momenten

Bijvoorbeeld bij het ontbijt. Benieuwd naar het positieve effect hiervan?