Blogs

Het shopper-model: een effectieve tool

Hoe wordt een goede trostomaat een geweldige trostomaat? Door haar op het juiste moment, op de juiste plaats en aan de juiste shoppers aan te bieden. Maar hoe doet u dat? Ons shopper-model biedt houvast; het geeft inzicht in de vier fases van hun aankoopproces. Het begrijpen van hun behoeften is essentieel om sales te kunnen verhogen.

Het shopper-model: diagram

Tegenwoordig hebben shoppers een flexibelere houding dan 10 jaar geleden als het om de aankoop van producten gaat. Ze zijn beter geïnformeerd, gebruiken meerdere verkoopkanalen om de items te kopen en hun verwachtingen veranderen afhankelijk van de verschillende fases van hun winkelcyclus en behoeften.

Ons shopper-model is een effectieve tool die helpt om moderne shoppers beter te begrijpen gedurende hun aankoopproces. Ons diagram biedt helderheid door hun winkelcyclus te volgen en vier cruciale fases te benoemen: ‘consument’, ‘winkel’, ‘categorie’ en ‘product’. Deze fases zijn nauw met elkaar verbonden en worden gestimuleerd door ‘activatie’ en ‘resultaat’.

Inzicht om sales te verhogen

Om sales te verhogen is het cruciaal om shoppers in elke fase van hun winkelcyclus te begrijpen. Ons shopper-model kan helpen hun wensen en verwachtingen te verhelderen en de elementen die een belangrijke rol spelen in hun aankoopproces te benoemen. Voor het aanscherpen van een klantgerichte benadering is zulk inzicht is van grote waarde. Het laat telers, leveranciers en winkeliers de juiste middelen kiezen die uiteindelijk leiden tot een maximale klanttevredenheid.

Onze volgende blog belicht de eerste fase van het shopper-model: de consument. We bespreken de uitdagingen met betrekking tot moderne shoppers en bieden slimme tips om hen te blijven inspireren.

Bent u geïnspireerd geraakt door deze blog en wilt u ons shopper-model gaan gebruiken? Neem dan gerust contact op met Wim van den Berg van DOOR Partners/Prominent: w.vandenberg@doorpartners.nl of +31 (0)6 5756 4346.

De verkoop, marketing en kwaliteitscontrole van Prominent tomaten verlopen via DOOR Partners B.V. Deze verkoopdochter maakt onderdeel uit van coöperatie DOOR U.A.

Terug naar blogs

Vorige artikelen

  • datum 01 Nov 2016

    Prominent presenteert nieuw 'I feel good'-concept

    Foodbloggers uit Duitsland waren vorige week te gast in de ‘Tasty Room’ van Prominent om zich onder te laten dompelen in de wereld van de tomaat. Er werd geproefd en beleefd. En de bloggers kregen een primeur! Projectmanager Ivette Ouweleen presenteerde hen het nieuwe ‘I feel good’-concept. Een concept waar het gebruiksmoment van de tomaat centraal staat.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 25 Oct 2016

    De tomaat: wat een karakter!

    Vraag mensen om een tomaat te beschrijven en ze antwoorden rood, rond, zoet of friszuur. Maar een tomaat is zoveel meer, want elke soort bezit andere kenmerken. Door een slimme selectie van eigenschappen en perfecte omstandigheden worden onze trostomaten inspirerende ingrediënten. Op naar de keuken!

    Wil je meer weten? Lees dan verder

Volg ons