Blogs

Ben jij in de stemming voor tomaat?

De consument heeft in de supermarkt keuze genoeg. En prikkels in de media zoals commercials op TV of kookvideo’s op YouTube hebben allemaal invloed op de samenstelling van onze maaltijden. Maar dan moet wel net je pet ernaar staan. Ben jij al in de stemming om over die familiebrunch na te denken? Of staat er eerst een etentje met vrienden op de agenda waarvoor je je wilt uitsloven. Kortom, je gemoedstoestand heeft wel degelijk invloed op de inkopen die je doet.

Het internet loopt over van lekkere recepten. Op Smulweb.nl vind je er alleen al 375.000. Maar wat als je deze recepten nu kunt selecteren op jouw bui, de stemming waarin je bent. Net zoals je dit doet met muziek op Spotify. Kom je net van de sportschool en heb je trek in een gezonde maaltijd? Of steek je op een eerste zomerse namiddag met vrienden de barbecue aan?

Juiste combinatie
Om te voorzien in deze behoefte moet bij de shopper de juiste combinatie van ingrediënten worden aangeboden. Hier moet de retailer aandacht voor hebben. Aanvoelen hoe de shopper zich gedraagt en waar hij op dat moment behoefte aan heeft. Dat gaat dus verder dan alleen het aanbieden van een breed assortiment groenten of stunten met de prijs.

Eenvoud is ook lekker
Het hoeven geen complexe recepten met onbekende ingrediënten te zijn. Je kunt zonder moeilijke kooktechnieken en een paar basisproducten ook heerlijke gerechten maken. De Italianen krijgen het toch ook voor elkaar om met drie ingrediënten een wereldgerecht op tafel te zetten? Eenvoudig en lekker!

Voor onze nieuwsbrief van april, klik hier http://issuu.com/prominenttomatoes/docs/prominent_nieuwsbrief_april_2015?e=10857648/12786216

De verkoop, marketing en kwaliteitscontrole van Prominent tomaten verlopen via DOOR Partners B.V. Deze verkoopdochter maakt onderdeel uit van coöperatie DOOR U.A.

Terug naar blogs

Vorige artikelen

  • datum 25 Mar 2020

    COVID-19 vraagt om een gezonde aanpak

    Om weerstand te bieden aan COVID-19 is een goede basisgezondheid cruciaal. Je hebt daar zelf invloed op door de juiste voedingsstoffen binnen te krijgen. Welke producten kies je?

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 03 Mar 2020

    Nutri-Score: handig hulpmiddel of slimme marketingtool?

    Hoe maak je tijdens het shoppen gezonde voedingskeuzes? De Nutri-Score kan uitkomst bieden. Maar is dit internationale keurmerk wel zo helder als het lijkt?

    Wil je meer weten? Lees dan verder

Volg ons