Ben jij in de stemming voor tomaat?

13 May 2015

De consument heeft in de supermarkt keuze genoeg. En prikkels in de media zoals commercials op TV of kookvideo’s op YouTube hebben allemaal invloed op de samenstelling van onze maaltijden. Maar dan moet wel net je pet ernaar staan. Ben jij al in de stemming om over die familiebrunch na te denken? Of staat er eerst een etentje met vrienden op de agenda waarvoor je je wilt uitsloven. Kortom, je gemoedstoestand heeft wel degelijk invloed op de inkopen die je doet.

De consument heeft in de supermarkt keuze genoeg. En prikkels in de media zoals commercials op TV of kookvideo’s op YouTube hebben allemaal invloed op de samenstelling van onze maaltijden. Maar dan moet wel net je pet ernaar staan. Ben jij al in de stemming om over die familiebrunch na te denken? Of staat er eerst een etentje met vrienden op de agenda waarvoor je je wilt uitsloven. Kortom, je gemoedstoestand heeft wel degelijk invloed op de inkopen die je doet.

Het internet loopt over van lekkere recepten. Op Smulweb.nl vind je er alleen al 375.000. Maar wat als je deze recepten nu kunt selecteren op jouw bui, de stemming waarin je bent. Net zoals je dit doet met muziek op Spotify. Kom je net van de sportschool en heb je trek in een gezonde maaltijd? Of steek je op een eerste zomerse namiddag met vrienden de barbecue aan?

Juiste combinatie
Om te voorzien in deze behoefte moet bij de shopper de juiste combinatie van ingrediënten worden aangeboden. Hier moet de retailer aandacht voor hebben. Aanvoelen hoe de shopper zich gedraagt en waar hij op dat moment behoefte aan heeft. Dat gaat dus verder dan alleen het aanbieden van een breed assortiment groenten of stunten met de prijs.

Eenvoud is ook lekker
Het hoeven geen complexe recepten met onbekende ingrediënten te zijn. Je kunt zonder moeilijke kooktechnieken en een paar basisproducten ook heerlijke gerechten maken. De Italianen krijgen het toch ook voor elkaar om met drie ingrediënten een wereldgerecht op tafel te zetten? Eenvoudig en lekker!

Voor onze nieuwsbrief van april, klik hier http://issuu.com/prominenttomatoes/docs/prominent_nieuwsbrief_april_2015?e=10857648/12786216

De verkoop, marketing en kwaliteitscontrole van Prominent tomaten verlopen via DOOR Partners B.V. Deze verkoopdochter maakt onderdeel uit van coöperatie DOOR U.A.

Activeer de shopper om tomaten te eten op verrassende momenten

Bijvoorbeeld bij het ontbijt. Benieuwd naar het positieve effect hiervan?