Innovative Fresh brengt smaak en kwaliteit in kaart

15 Apr 2019

Ben je als consument ooit teleurgesteld over de kwaliteit van verse producten? Een avocado die niet ‘ready to eat’ was of een tomaat zonder smaak? Inzicht hebben in de smaak, kwaliteit en houdbaarheid van verse producten is nog nooit zo belangrijk geweest. Onderzoeksbureau Innovative Fresh voorziet ons van objectieve en onafhankelijke kwaliteits- en smaakinformatie. Zodat de consument altijd kan genieten van een lekkere tomaat.

Ben je als consument ooit teleurgesteld over de kwaliteit van verse producten? Een avocado die niet ‘ready to eat’ was of een tomaat zonder smaak? Inzicht hebben in de smaak, kwaliteit en houdbaarheid van verse producten is nog nooit zo belangrijk geweest. Onderzoeksbureau Innovative Fresh voorziet ons van objectieve en onafhankelijke kwaliteits- en smaakinformatie. Zodat de consument altijd kan genieten van een lekkere tomaat.

Consumenten hebben een ruime keuze en we concurreren steeds meer op kwaliteit. Het is daarom belangrijk om continu het actuele waardeoordeel van de consument scherp te hebben. Innovative Fresh is gespecialiseerd in het meten van productkwaliteit en houdbaarheid en helpt ons daarbij. Een consumentenpanel en gespecialiseerde medewerkers bezoeken iedere week supermarkten in Europa, en kopen verse producten zoals een consument dat ook zou doen.

UITERLIJKE EN INTRINSIEKE KENMERKEN

Het is heel waardevol om te weten hoe onze producten zich houden na aankoop in de supermarkt. Innovative Fresh richt zich voor ons op uiterlijke en intrinsieke kenmerken als kleur, smaak en stevigheid. De analyses geven ons inzicht over de kwaliteit van het product per segment, ras, teellocatie,week of periode.

KRITISCH OVER KWALITEIT

De consument is uiteindelijk de schakel in de keten die bepaalt of een tomaat succesvol is of niet. En die eindgebruiker wordt steeds kritischer over de kwaliteit van AGF-producten. Daarnaast is er een groot aanbod en zijn deze onderling heel verschillend van kwaliteit. Wat is de waardering van de smaak? Heeft de tomaat de juiste kleur? Is de tomaat voldoende stevig? We blijven als merk graag in contact met de consument, want we willen voldoen aan hun wensen; nu en in de toekomst.

Prominent blijft zich onderscheiden, dus monitoren en ontwikkelen wij graag de beste en meest smaakvolle tomaten voor onze klanten!

Stef Baetings
Product marketeer DOOR partners/Prominent

Activeer de shopper om tomaten te eten op verrassende momenten

Bijvoorbeeld bij het ontbijt. Benieuwd naar het positieve effect hiervan?