Nieuws

Hoe trends invloed hebben op shoppers

Op het gebied van voeding gebeurt er enorm veel in de wereld. Een aantal global trends zorgt voor een snelle verandering van ons voedselsysteem en daarmee ook van onze behoeften. We zetten een aantal belangrijke trends op een rij.

Wie is er tegenwoordig niet bezig met gezonde voeding en levensstijl? Overgewicht is op dit moment een van de grootste maatschappelijke problemen. Steeds meer mensen kiezen ervoor om hun voedingspatroon te veranderen. Minder vlees, vegan, meer groente en fruit… het wordt allemaal steeds belangrijker in onze maatschappij. Naast het persoonlijke aspect zijn we ons ook bewuster van de impact op het milieu. Woorden als duurzaam, diervriendelijk en biologisch zijn steeds meer te zien in het schap.

Convenience
Een andere trend die voor veel verandering zorgt is convenience. Denk hierbij niet alleen aan to go maar ook aan het verbreden van het eetmoment. Wie zit er nog stipt om 18:00 uur aan tafel voor het avondeten? Consumenten eten op een dag meerdere kleine maaltijden. Onderweg, thuis of op het werk. En ook op deze momenten wil men kwalitatief hoge en gezonde producten, die makkelijk voorhanden zijn.

Koopgedrag shopper
Deze globale trends veranderen het koopgedrag van de shopper. Daarom doen wij als Prominent dagelijks onderzoek naar trends en ontwikkelingen en kijken we hoe deze invloed hebben op het AGF-schap. Immers, morgen kan uw huidige aanbod weer verouderd zijn, met shoppers die zo snel van gedrag en wensen veranderen. Deze kennis delen met partners en professionals zorgt voor een scherpere blik en helpt ons om tot nieuwe successen te komen met shopper marketing.

Lynn Witlox
Shopper marketeer

Meer lezen? Bekijk hier onze nieuwsbrief van oktober.

Terug naar nieuws
Volg ons