Trek erop uit voor inzicht en inspiratie!

24 May 2017

Waarom achter uw bureau blijven zitten als u ook op locatie gesprekken zou kunnen voeren met vakgenoten, retailers, shoppers en nieuwe doelgroepen? Door erop uit te gaan, vergroot u uw netwerk, doet u nieuwe kennis op en kunt u deze informatie gebruiken in gerichte campagnes.

Waarom achter uw bureau blijven zitten als u ook op locatie gesprekken zou kunnen voeren met vakgenoten, retailers, shoppers en nieuwe doelgroepen? Door erop uit te gaan, vergroot u uw netwerk, doet u nieuwe kennis op en kunt u deze informatie gebruiken in gerichte campagnes.

Ga eropuit en verbreedt uw horizon

Zittend achter een bureau blijft uw bereik beperkt, maar daarbuiten zijn de mogelijkheden eindeloos! Kijk verder dan uw eigen organisatie met bestaande klanten en ga op onderzoek uit. Het loont om het kantoor zo nu en dan te verlaten en gesprekken te voeren met retailers, shoppers en nieuwe doelgroepen. Zo blijft u op de hoogte van actuele behoeften en trends. En deze informatie kunt u vervolgens gebruiken in gerichte campagnes, die uw onderscheidend vermogen vergroten.

Altijd weten wat er speelt

Uw onderzoeksgebied hoeft zich niet te beperken tot de winkelvloer, maar kan ook een congres, festival of ander evenement behoren tot de mogelijkheden. Prominent is begin juni bijvoorbeeld hoofdsponsor van het World Tomato Forum in Düsseldorf. Daar kunnen wij kennis uitwisselen met een divers publiek; van vakgenoten tot nieuwe relaties. Daarnaast blijft het belangrijk om andere culturen te bestuderen. Dat hoeft niet direct heel exotisch te zijn, want de cultuurverschillen tussen Duitsers en Engelsen zijn al enorm. Het gaat om inzicht en visie; wat is de lokale eetcultuur met de daarbij behorende eetgewoontes? En hoe past onze trostomaat in dit plaatje?

Prominent op Taste of Amsterdam

Prominent staat van 2 – 5 juni ook op Taste of Amsterdam, een drukbezocht culinair festival voor een breed publiek. Samen met een aantal telers en een chef-kok willen wij mensen informeren en inspireren met onze trostomaten en de verschillende bereidingswijzen. Het festival vormt de perfecte plek om in contact te komen met verschillende doelgroepen, die daar samenkomen om te genieten van de gezellige sfeer en het goede eten. Het enthousiasme komt van twee kanten; ook wij hebben plezier in wat we doen en weten door de interactie met het publiek precies wat er speelt.

Bent u geïnspireerd geraakt door deze blog en wilt u ons bezoeken op bovenstaande evenementen? Neem dan gerust contact op met Wim van den Berg van DOOR Partners/Prominent: w.vandenberg@doorpartners.nl of +31 (0)6 5756 4346.

De verkoop, marketing en kwaliteitscontrole van Prominent tomaten verlopen via DOOR Partners B.V. Deze verkoopdochter maakt onderdeel uit van coöperatie DOOR U.A.

Activeer de shopper om tomaten te eten op verrassende momenten

Bijvoorbeeld bij het ontbijt. Benieuwd naar het positieve effect hiervan?