Geniet van het goede leven in 2017

03 Jan 2017

De maand januari staat meestal in het teken van restrictie. Mensen eten of spenderen bijvoorbeeld minder dan normaal. Wij vinden dat het leven gevierd moet worden! Wanneer u bewuste keuzes maakt, kunt u het hele jaar door genieten van geweldig eten, drinken en gezelschap.

De maand januari staat meestal in het teken van restrictie. Mensen eten of spenderen bijvoorbeeld minder dan normaal. Wij vinden dat het leven gevierd moet worden! Wanneer u bewuste keuzes maakt kunt u het hele jaar door genieten van geweldig eten, drinken en gezelschap.

Bewuste keuzes maken

Hoe leidt u een gelukkig en gezond leven? In plaats van minder of enkel gezond te eten, kunt u zich ook focussen op het kiezen van kwaliteitsproducten. Maak betere afwegingen wanneer u door de supermarkt loopt. Maar kies wel de producten die u aanspreken en gelukkig maken. Wanneer u bewust eet, zult u meer genieten en niet gauw teveel eten. Een strikt dieet is dan niet nodig. Geniet van het goede leven, elke dag van het jaar!

Kwaliteit boven kwantiteit verkiezen

Bewust eten betekent niet direct inleveren aan smaak. Een zorgvuldige selectie van kwaliteitsproducten geeft juist meer smaak aan uw gerechten. Wij raden aan om te beginnen met het kiezen van groenten en deze de ster van de avond te maken. Groenten zitten barstensvol smaak en vitamines en bevatten relatief weinig calorieën. Een grotere portie groenten en iets minder vlees van hogere kwaliteit, verbetert niet alleen de smaak van uw gerechten maar levert ook meer voedingsstoffen.

Als je iets doet, doe het dan goed

‘Als je iets doet, doe het dan goed.’ Dit geldt niet alleen bij het kiezen van kwaliteitsproducten maar het is ook van toepassing op het werken met klanten. Geef hen de aandacht die zij verdienen! Zorg bijvoorbeeld dat wanneer u een offerte opstelt, alles klopt en ook het ontwerp aanspreekt. Of dat u voor een zakendiner een toepasselijk restaurant uitkiest.

Hetzelfde geldt voor consumenten. In onze vorige blog bespraken we het concept ‘blurring’; Retailers verbreden hun winkelformule om tegemoet te komen aan hun shoppers. Wanneer u de tijd neemt om te begrijpen wat uw shoppers nodig hebben en daarop weet in te spelen, zal het uiteindelijk leiden tot meer winst. Een win-win situatie die alle partijen tevreden stemt.

Bent u geïnspireerd geraakt door deze blog? Wij helpen u om het goede leven te vieren én meer winst te maken. Neem gerust contact op met Wim van den Berg van DOOR Partners/Prominent: w.vandenberg@doorpartners.nl of +31 (0)6 5756 4346.

De verkoop, marketing en kwaliteitscontrole van Prominent tomaten verlopen via DOOR Partners B.V. Deze verkoopdochter maakt onderdeel uit van coöperatie DOOR U.A.

Activeer de shopper om tomaten te eten op verrassende momenten

Bijvoorbeeld bij het ontbijt. Benieuwd naar het positieve effect hiervan?