Nieuws

Stef over duurzaam verpakken

Persoonlijke gegevens

Naam: Stef Baetings
Leeftijd: 26 jaar
Bedrijf: Prominent/DOORPartners
Sinds: 2017

JE WERKT ALS PRODUCT MARKETEER BIJ PROMINENT. WAT HOUDT DAT PRECIES IN?

Ik hou mij bezig met alle marketingactiviteiten die nodig zijn om de juiste product-marktcombinatie te maken. Zo doe ik marktonderzoek, analyseer ik de prestaties van onze tomaten en ben ik altijd op zoek naar manieren om onze verpakkingen te verbeteren. Dit doe ik allemaal ter ondersteuning van het verkoopteam.

WAT IS DE MEEST BELANGRIJKE TREND OP HET GEBIED VAN VERPAKKINGEN BINNEN AGF?

Het is geen verrassing dat duurzaamheid een belangrijk thema is op dit moment. Door alle media-aandacht blijven plastic verpakkingen ter discussie staan en er wordt gesmeten met termen als biologisch afbreekbaar, recyclebaar en biobased. Plastic zou per definitie slechter zijn dan andere alternatieven zoals karton. De wetenschap nuanceert dit beeld, maar dit is richting de consument moeilijk uit te leggen. De vraag naar kartonnen verpakkingen is dan ook enorm gestegen. Retail volgt het koopgedrag, ook al is dit niet altijd de beste keuze voor het milieu.

WAT VOOR EFFECT HEEFT DEZE SITUATIE OP DE MARKT?

Ik merk dat er veel onduidelijkheid is en onze klanten vragen hebben over het duurzaam verpakken van tomaten. Wanneer mag ik mijn verpakking eigenlijk duurzaam noemen? En welke verpakkingen zijn zowel duurzaam als commercieel aantrekkelijk?

WAT KUN JIJ HIERIN BETEKENEN?

Door grondig onderzoek en een objectieve houding geven wij antwoord op allerlei vragen op het gebied van duurzaamheid. We geven advies op maat en bieden alternatieven aan, zodat klanten uiteindelijk weten welke stappen nodig zijn om tot een duurzame verpakking te komen. Een mooie uitdaging!

Kijk voor een overzicht van onze verpakkingen per segment op www.prominent-tomatoes.nl/nl/de-tomaat/assortiment/

Terug naar nieuws
Volg ons