Slimmer, beter en duurzamer

07 Jan 2019

Er zijn maar weinig bedrijven die beweren niet innovatief te zijn. Want wie niet innoveert, wordt snel gepasseerd. Voor Prominent is innovatie al bijna 25 jaar een speerpunt. Alleen wat is nu wel en niet innovatief?

Er zijn maar weinig bedrijven die beweren niet innovatief te zijn. Want wie niet innoveert, wordt snel gepasseerd. Voor Prominent is innovatie al bijna 25 jaar een speerpunt. Alleen wat is nu wel en niet innovatief? Je kunt elke dag een beetje vernieuwen door je processen beter te doen dan de dag ervoor. Je kunt innovaties in de markt volgen en als eerste inzetten óf je kunt zelf grote veranderingen teweegbrengen met eigen ontwikkelingen.

In de praktijk is het vaak een combinatie. Op onze teeltbedrijven en verpakkingsstations zijn we iedere dag bezig om onze processen slimmer, beter en duurzamer te maken. Dit doen we door te werken met professionals en het uitwisselen van kennis. Daarbij zijn we ook afhankelijk van onze toeleveranciers die ons helpen onze verpakkingswerkzaamheden of oogsthandelingen te robotiseren. Dat blijft bij versproducten echter nog steeds een flinke uitdaging.

Binnen Prominent en DOOR zijn sinds dit jaar ook twee data analisten aan de slag. We kunnen zelf namelijk wel beweren dat we de beste en lekkerste groenten produceren, maar het is nog beter om dit met data aan te tonen. En hoeveel mooier is het als we ook de vervolgstap kunnen zetten, door geanalyseerde data in te zetten in onze teeltprocessen? Zo maken we onze tomaten nóg gezonder en lekkerder en kunnen we ook de consument garanties meegeven bij het maken van bewuste keuzes.

Stefan van Vliet
Financieel directeur Prominent

Activeer de shopper om tomaten te eten op verrassende momenten

Bijvoorbeeld bij het ontbijt. Benieuwd naar het positieve effect hiervan?