Prominent inspireert tijdens Food Festival Taste of Amsterdam

08 Jun 2017
Prominent telers inspireert

Weten wat de consument lekker vindt en hoe hij zijn tomaten het liefste eet. Ze verrassen met bijzondere gerechten en ze adviseren hoe tomaten het langste op smaak blijven. Dit waren zo maar een paar redenen voor Prominent om afgelopen weekend opnieuw deel te nemen aan hét restaurantfestival Taste of Amsterdam.

Weten wat de consument lekker vindt en hoe hij zijn tomaten het liefste eet. Ze verrassen met bijzondere gerechten en ze adviseren hoe tomaten het langste op smaak blijven. Dit waren zo maar een paar redenen voor Prominent om afgelopen weekend opnieuw deel te nemen aan hét restaurantfestival Taste of Amsterdam.

Het Amstelpark was tijdens Pinksteren voor de 9e keer de verzamelplaats van chefs en hun signature dishes. Tijdens Taste of Amsterdam kregen consumenten de kans om de beste chefs en keukens op één plek te ontmoeten en te proeven. “Een inspirerende plek voor ons om de consument te ontmoeten. Ze laten zich hier qua smaak graag verrassen en zijn geïnteresseerd in het verhaal van de kweker”, vertelt marketing manager Wim van den Berg. “Net als voorgaande jaren, heeft het event ons weer veel nieuwe inzichten opgeleverd.”

Sterk merk
“Prominent heeft niet de ambitie om zich als consumentenmerk in de markt te zetten. Maar om een sterk b2b-merk te blijven, is het belangrijk om te weten waar de consument gelukkig van wordt. En dat hebben we kunnen ‘proeven’ tijdens Taste of Amsterdam. Ook voor de aanwezige telers was het weer een beleving. De interesse naar de bron groeit. De consument wil meer dan ooit tevoren weten waar het product vandaan komt dat op zijn bord ligt.”

Activeer de shopper om tomaten te eten op verrassende momenten

Bijvoorbeeld bij het ontbijt. Benieuwd naar het positieve effect hiervan?