Nieuwe leden: Jan en Jaap stellen zich voor

06 Feb 2017

Tomatenkwekerijen Red Harvest en J.A.M. van Marrewijk zijn per 1 januari 2017 lid van telersvereniging Prominent. We stellen ze graag aan u voor.

Tomatenkwekerijen Red Harvest en J.A.M. van Marrewijk zijn per 1 januari 2017 lid van telersvereniging Prominent. We stellen ze graag aan u voor.

JAN, VERTEL EENS IETS OVER KWEKERIJ J.A.M. VAN MARREWIJK?

“Ons familiebedrijf bestaat al ruim 50 jaar. Het begon ooit in Hoek van Holland. Daar startte mijn vader in 1963 onder platglas met bospeen, sla en meloenen. Heel wat
jaren later en locaties verder, staat er nu in Dinteloord (Noord-Brabant) een moderne kwekerij met 13 hectare glas”, vertelt Jan. “Ons bedrijf kenmerkt zich vooral door
zijn nuchtere kijk op zaken. Bij ons is iedere medewerker die iets wil bijdragen aan het functioneren van het bedrijf belangrijk.”

JAAP, WAT IS JULLIE MOTIVATIE OM LID TE WORDEN?

“Het afgelopen jaar hebben we goed nagedacht over onze toekomst. Volgens ons kun je alleen bouwen aan een betere marktpositie en kostenbeheersing door
je krachten te bundelen. En we willen ons focussen op het produceren van een product waar wij voor staan: Een smaakvolle tomaat voor de veeleisende
consument. Dat is onze core business. Dan is het fijn dat een lidmaatschap bij Prominent je voor veel andere zaken ontzorgt.”

JAAP, VERTEL EENS IETS OVER RED HARVEST?

“Red Harvest is in 2009 ontstaan uit de samenwerking tussen de huidige vier eigenaren: mijn broer Leon en ik, Wilfred Barendse en Ronald Grootscholte. Samen hebben wij jarenlange ervaring in en passie voor het telen van trostomaten. Red Harvest komt van oorsprong uit het Westland en heeft hier nog twee teeltlocaties. Sinds 2009 is het bedrijf ook in de Wieringermeerpolder gevestigd.”


JAN, WAT IS JOUW VISIE OP SAMENWERKING?

“Ik geloof dat er goed gekeken moet worden naar wat de markt vraagt in plaats van telen en later kijken aan wie ze verkocht gaan worden. Ook wij hebben voor Prominent gekozen om een betere marktpositie te krijgen en omdat de segmenten die wij telen heel goed aansluiten bij de rest van het aanbod van Prominent.”

Activeer de shopper om tomaten te eten op verrassende momenten

Bijvoorbeeld bij het ontbijt. Benieuwd naar het positieve effect hiervan?