Ivette Ouweleen: kies voor duidelijke navigatie in schap

10 Nov 2016

Je werkt als projectmanager retail & innovatie bij DOOR Partners. Wat doe je precies?
Ik houd mij voornamelijk bezig met conceptontwikkeling:concepten die gericht zijn op de klant en die inspelen op de huidige trends en ontwikkelingen. Het doel hiervan is dat deze concepten klanten helpen om nog meer te kunnen betekenen voor de shopper. Verpakkingen, etiketten en dozen spelen hierbij een belangrijke rol en zijn de visuele uitingen die een klant of een shopper op de winkelvloer te zien krijgt.

Dus de focus ligt op verpakkingen en concepten? Waarmee maken jullie het verschil?
Met innovatie in verpakkingen en concepten kun je uiteindelijk het verschil maken in het schap van de supermarkt en in het AGF-landschap in het algemeen. Een goed voorbeeld hiervan is het ‘I feel good’-concept, dat we onlangs ontwikkeld hebben. Hiermee spelen we in op de behoefte van de shopper aan duidelijke navigatie in het schap.

Zal dit concept de verkoop van tomaten uiteindelijk een boost geven?
Dat niet alleen. Met dit concept proberen we ook de retailer te helpen om shoppers meer duidelijkheid te geven en zo gemakkelijker hun boodschappen te laten doen. Zodat ze graag nog een keer terugkeren. Een win-win situatie.

Activeer de shopper om tomaten te eten op verrassende momenten

Bijvoorbeeld bij het ontbijt. Benieuwd naar het positieve effect hiervan?