Continuïteit door duurzame groei voor DOOR

10 Jan 2018

De merken van DOOR - Paprico, SweetPoint, Green Diamonds, Purple Pride en Prominent zetten de komende jaren in op duurzame groei. Aldus Jan Opschoor, directeur van DOOR, die tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst op 4 januari de ambities voor de komende jaren presenteerde. “We kijken terug op een positief jaar met goede bedrijfsresultaten. De komende jaren versterken we onze positie voor continuïteit door duurzame groei. Dit doen we met drie pijlers: groei in aanbod, verdere verduurzaming van de teelt en versterken van de marktpositie van onze merken Prominent, Green Diamonds, Purple Pride, Paprico en Sweetpoint. “

Continuïteit door duurzame groei voor DOOR

Focus op verder verduurzamen teelt

De merken van DOOR - Paprico, SweetPoint, Green Diamonds, Purple Pride en Prominent zetten de komende jaren in op duurzame groei. Aldus Jan Opschoor, directeur van DOOR, die tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst op 4 januari de ambities voor de komende jaren presenteerde. “We kijken terug op een positief jaar met goede bedrijfsresultaten. De komende jaren versterken we onze positie voor continuïteit door duurzame groei. Dit doen we met drie pijlers: groei in aanbod, verdere verduurzaming van de teelt en versterken van de marktpositie van onze merken Prominent, Green Diamonds, Purple Pride, Paprico en Sweetpoint. “

Groei aanbod

Om onze klanten het hele jaar door verse vruchtgroente van topkwaliteit te kunnen leveren wil DOOR groeien. Zo zal het totale areaal van momenteel 520 hectare doorgroeien naar 800 hectare in 2020. Daarnaast zal het jaarrond beschikbare product hoe dan ook groeien. Zowel door uitbreiding van het belichte areaal als door internationale samenwerking.

Verduurzamen teelt

De merken van DOOR zetten vol in op het verder verduurzamen van de teelt. Het gebruik van duurzame energiebronnen zoals aardwarmte en restwarmte zal komende jaren fors stijgen. Ook worden verdere stappen gemaakt naar het uitsluitend gebruik van biologische gewasbescherming en wordt nog efficiënter omgegaan met water. Voor alle rest- en afvalproducten wordt gezocht naar een nieuwe bestemming.

Versterken marktpositie

DOOR zet daarnaast in op het versterken van de marktpositie van haar merken. De verkoop- en marketingteams beschikken over alle benodigde disciplines om de klanten te helpen de verkoop op de winkelvloer te verhogen en de efficiency in de keten te verbeteren.

Om de ambities te realiseren ondersteunt een Excellence Centre de leden en bedrijfsonderdelen op het gebied van financiën, ICT, voedselveiligheid, HRM, business development en keten- en informatiemanagement.

Activeer de shopper om tomaten te eten op verrassende momenten

Bijvoorbeeld bij het ontbijt. Benieuwd naar het positieve effect hiervan?