Nieuws

Aad Dukker en zijn visie op het snacksegment

Naam : Aad Dukker
Leeftijd : 55 jaar
Bedrijf : Bryte
Locaties : 3 locaties in Westland en 4 locaties in Voorne Putten, totaal 37,5 hectare

Bryte is een bedrijf met een verhaal. Of eigenlijk twee verhalen. In 2019 ontstaan door de samenvoeging van twee gerenommeerde familiebedrijven in het Westland en Voorne Putten. Voor Bryte is plezier de belangrijkste drijfveer. Ze houden van smaakvolle, eerlijk geteelde tomaten. En telen deze dagelijks met een brede glimlach op het gezicht. Bryte. Where happiness grows.

WAT MAAKT JULLIE ALS BEDRIJF BIJZONDER?

Van twee familiebedrijven zijn we dit jaar gegroeid naar een bedrijf van families. Met 6 ondernemers en een groot aantal toegewijde medewerkers telen we een aantal mooie tomatensoorten. Meerdere generaties binnen het bedrijf hebben inmiddels ervaring met het telen van tomaten. Deze ervaring en de passie voor het vak vertalen wij dagelijks in smaakvolle producten, waar onze afnemers blij van worden.

WAT IS JOUW ROL BINNEN DE ORGANISATIE?

Een goede taakverdeling is heel belangrijk. Daarmee voorkom je dat je elkaar voor de voeten loopt. Ik ben verantwoordelijk voor de administratie en financiën, energiebeheer en in- en verkoopzaken. De zaken die in de kas gebeuren rondom de teelt en de productie, worden door collega’s gedaan die daar weer verstand van hebben.

JULLIE ZIJN GESPECIALISEERD IN HET TELEN VAN KLEINE SMAAKTOMAATJES. WELKE SEGMENTEN PRECIES?

We telen verschillende segmenten, die allemaal smaakvol zijn. Tomaten die we zelf ook graag op tafel zouden zetten. Natuurlijk luisteren we hierbij ook naar de vraag vanuit de markt. Op onze locaties Greencamp en Greenbalance groeien cocktail trostomaten voor klanten in heel Europa. Op de locatie Greenlight telen we de trostomaat Sevance, voor o.a. de Duitse markt. In Tinte vind je de minipruim-tros Sunstream tomaat in onze kassen, zowel belicht als onbelicht. En sinds 2018 zijn wij ook een van de telers van snacktomaten binnen Prominent. Dit gebeurt bij ons op de teeltlocatie Greenbase.

WAT IS JOUW VISIE OP HET SNACKSEGMENT?

De markt voor snackgroenten is al jaren sterk groeiend en wij willen graag bijdragen aan deze groei. Smaak en gemak zijn de belangrijkste factoren voor de consument om zijn aankopen te doen. Daarom zijn wij van mening dat productdifferentiatie belangrijk is en we de klant moeten blijven verrassen. De afdeling marketing en verkoop van DOOR/Prominent werkt hier dagelijks hard aan.

WAAROM DENK JIJ DAT SNACKTOMAATJES ZO SUCCESVOL ZIJN BIJ KINDEREN?

Kinderen zijn er dol op vanwege de zoete smaak en het kleine formaat van de vrucht. Een kind kan een snacktomaat in één keer in zijn of haar mond stoppen. En het is daarmee een gezond tussendoortje. Mijn eigen kinderen zijn inmiddels op een leeftijd dat ze niet zo’n kleine mond meer hebben. Maar ook zij vinden de snacktomaatjes nog steeds erg lekker, gelukkig!

Terug naar nieuws
Volg ons