Wees transparant en vertel je verhaal

01 Oct 2018

De informatiebehoefte bij consumenten neemt toe. Ze willen steeds vaker weten door wie een product gemaakt wordt, waar het precies vandaan komt en wat je er mee kunt. Ook zijn consumenten gevoelig voor de reputatie van een product. Kortom, het is steeds belangrijker om consumenten zo transparant en volledig mogelijk te informeren. Wat betekent dit voor onze tomaten?

De informatiebehoefte bij consumenten neemt toe. Ze willen steeds vaker weten door wie een product gemaakt wordt, waar het precies vandaan komt en wat je er mee kunt. Ook zijn consumenten gevoelig voor de reputatie van een product. Kortom, het is steeds belangrijker om consumenten zo transparant en volledig mogelijk te informeren. Wat betekent dit voor onze tomaten?

Nederlandse supermarktketen Albert Heijn is een mooi voorbeeld. Dit is een van die bedrijven die zelf op een actieve manier productinformatie deelt met klanten. Zo komt het gezicht van ‘de teler’ regelmatig voorbij in een tv-commercial of op de winkelvloer. Maar ook het Allerhande concept is een geslaagd voorbeeld. Een magazine, een website met recepten, een sociale component voor reacties en inbreng van eigen recepten, alles gekoppeld aan boodschappenlijstjes en zelfs een app die de looproute in de winkel aangeeft naar de benodigde producten. Ze weten op deze manier veel klanten aan zich te binden.

Deel relevante content

Informatie, ofwel content, moet vooral relevant zijn. Interessant voor de consument om te lezen én te delen. En wij als Prominent helpen onze partners en retailers graag in hun informatiebehoefte. Of het nu gaat over teelt, duurzaamheid of het opdoen van inspiratie. En aan relevante content over tomaten geen gebrek. Het is misschien wel de meest veelzijdige soort groente. Zo veelzijdig dat de tomaat in het aprilnummer van Allerhande magazine paginabreed op de cover schitterde. In een artikel van negen pagina’s lang kwamen niet alleen de verschillende rassen en hun eigenschappen voorbij, de redactie liet ook zien hoe je de tomaat kunt raspen, marineren en roosteren. Net als dat wij doen in onze bereidingsvideo’s op onze website.

We love tomatoes

En wil je dat een verhaal blijft hangen bij mensen? Voeg dan iets persoonlijks toe. Geef je bedrijf een gezicht. Inspireer of verras. Dat hebben wij ook gedaan met het verhaal achter onze tomaten en van onze telers. Aan de hand van een storyboard bestaande uit zes verschillende platen, vertellen we eerlijk en open met hoeveel passie onze telers dagelijks aan onze duurzaam geteelde gezonde en smakelijke producten werken. Veel lees- en kijkplezier!

Activeer de shopper om tomaten te eten op verrassende momenten

Bijvoorbeeld bij het ontbijt. Benieuwd naar het positieve effect hiervan?