NL

Nieuws

Hieronder vind je het laatste nieuws.

Blogs

  • datum 22 Nov 2017

    Hoe winnen retailers consumentenvertrouwen…nu en straks?

    Waarom is de ene retailer succesvol en de andere niet? Dat heeft onder andere te maken met economische en demografische invloeden, maar vooral met inzicht in de beweegredenen van consumenten. Door daar slim op in te spelen en een winkelformule goed te profileren, stijgt het consumentenvertrouwen én de omzet.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 26 Oct 2017

    Kent u de drijfveren van de consument?

    Eerder berichtten we al over het belang van inzicht in de manier waarop shoppers hun boodschappen doen. Maar weet u ook hoe de consument – diegene aan de keukentafel en/of achter de pannen – handelt? Omdat dit antwoord net zo belangrijk is, zijn wij een campagne gestart. De tips uit deze blog bieden inzicht in de drijfveren van de consument.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

Alle blogs

Nieuws

  • datum 22 Nov 2017

    Maak kennis met Laurens en zijn ideale start van de dag

    In de tweede video uit de campagne van Prominent tomaten, staat Laurens centraal. Laurens is ondernemer en heeft een druk bestaan. Om te ontspannen gaat hij het liefst vroeg in de ochtend hardlopen in het natuurgebied vlakbij zijn huis. Even naar buiten, rust aan z’n hoofd. Laurens voelt zich graag vitaal en probeert zo gezond mogelijk te eten.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 08 Nov 2017

    Succesvol FETfit-seizoen door inzet vrijwilligers

    FETfit heeft er weer een mooi seizoen op zitten. Dit jaar bezochten maar liefst 42 klassen met leerlingen uit groep 7 en 8 de Westlandse kassen. Donderdag 26 oktober werden de vrijwilligers in het zonnetje gezet. Want zonder de inzet van deze vrijwilligers, kan het programma niet draaien. Stuwende kracht hierachter is Prominentteler Roel de Bakker, eigenaar van Jeugd Bakkie Fietsen. Ook hij werd bedankt voor zijn tomeloze inzet en enthousiasme.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 02 Nov 2017

    Shopper centraal in nieuwe campagne Prominent

    Prominent Tomaten investeert in shopper marketing en lanceert een reeks van video’s waar de eindgebruiker centraal staat. “Met shopper marketing verbeteren we de shopper experience en optimaliseren we de verkoopresultaten voor zowel leverancier als retailer”, aldus marketing manager Wim van den Berg. “In de nieuwste film draait het om Femke. Zij is moeder en kiest voor gezonde voeding voor haar gezin.”

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • Hoe trends invloed hebben op shoppers
    datum 01 Nov 2017

    Hoe trends invloed hebben op shoppers

    Op het gebied van voeding gebeurt er enorm veel in de wereld. Een aantal global trends zorgt voor een snelle verandering van ons voedselsysteem en daarmee ook van onze behoeften. We zetten een aantal belangrijke trends op een rij.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 01 Nov 2017

    Rimato laat volgende generatie ook genieten van smaaktomaten

    Met het oog op de toekomst kiest kwekerij Rimato voor aardwarmte voor de verwarming van de kas. "We willen op een duurzame manier tomaten produceren, zodat genieten van onze tomaten geen bittere nasmaak geeft voor de volgende generatie", vertelt Marcel van der Knaap. 

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 01 Nov 2017

    Nieuwe pay-off: we love tomatoes

    We love tomatoes. Eigenlijk heeft onze nieuwe pay-off onder het logo geen verdere toelichting nodig. Wij zijn gek op tomaten. En die passie delen we graag met iedereen. Het is onze missie om de consument dagelijks te laten genieten van onze gezonde en smaakvolle producten.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 01 Nov 2017

    Een smaakvolle gedroogde tomaat

    De gedroogde tomaat heeft niet zo’n goed imago. ‘Klef’, ‘taai’ en ‘smakeloos’ zijn veelgehoorde opmerkingen. Wil jij zo’n product in je assortiment? Nee, natuurlijk niet! Maar zeg je ook ‘nee’ tegen een gedroogde tomaat die zacht en sappig is en nog de structuur heeft van een normale tomaat? Die gedroogde tomaat van Prominent kan een mooie aanvulling zijn op jouw assortiment.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 01 Nov 2017

    Einde aan dalende trend in groente- en fruitconsumptie

    Het RIVM onderzoekt de voedselconsumptie in Nederland. Onlangs publiceerde ze een rapport waaruit blijkt dat de consumptie van groente en fruit niet verder is gedaald. Dat is positief! Net als het bericht dat kinderen meer fruit zijn gaan eten.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 01 Nov 2017

    Column: Lekkere tomaten

    Over de smaak van onze tomaten wordt bij Prominent vaak gediscussieerd. We hebben inmiddels alle smaken wel in huis. Maar in het grove segment valt het niet mee om smaak aan de man te brengen. We hebben regelmatig smaakvollere rassen geprobeerd, maar de productie hiervan ligt meestal lager en een meerprijs krijgen we er dan niet voor. Waardoor het ras weer verdwijnt. 

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 11 Oct 2017

    Telersvereniging Prominent en DOOR bundelen dagelijkse leiding

    Telersvereniging Prominent en DOOR bundelen dagelijkse leiding Jan Opschoor nieuwe algemeen directeur Prominent Jan Opschoor wordt per 1 november algemeen directeur van Prominent en blijft daarnaast algemeen directeur van DOOR. Prominent is een vereniging van 29 telers met in totaal 365 hectare tomaten. Door de aanstelling van Jan Opschoor is Prominent verzekerd van een optimale samenwerking tussen commerciële activiteiten via DOOR en de teelt- en kleinpakactiviteiten van Prominent. De commerciële activiteiten van Prominent verlopen sinds de oprichting van DOOR al via deze organisatie.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

Volg ons