NL

Nieuws

Hieronder vind je het laatste nieuws.

Blogs

  • datum 07 Feb 2018

    Niet denken in losse producten, maar in complete gerechten

    Van 7 tot 9 februari staat Prominent op FRUIT LOGISTICA, een internationale beurs in Berlijn waar de mondiale AGF-industrie samenkomt. Hoe wordt de Nederlandse trostomaat onder de aandacht gebracht? 'Door bezoekers te inspireren met live kookdemonstraties waarin de verschillende producten, smaken en texturen elkaar versterken,' vertelt Wim van den Berg.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 18 Jan 2018

    Meer verse groenten: maak het consumenten gemakkelijk!

    Dat groenten en fruit een gezonde keuze zijn is algemeen bekend. Toch zijn er verschillende factoren die consumenten ervan weerhouden om vaker verse groenten te eten. Hoe spoor je hen aan om toch voor een gezonde optie te kiezen? Door het consumenten nog makkelijker te maken; gemak dient immers de mens!

    Wil je meer weten? Lees dan verder

Alle blogs

Nieuws

  • datum 05 Feb 2018

    Rudolph van Veen en Tamara de Weijer promoten gezonde leefstijl bij DOOR op Fruit Logistica

    Tijdens de Fruit Logistica gebruiken chef-kok Rudolph van Veen en huisarts Tamara de Weijer de stand van DOOR als podium voor hun show rondom een gezonde leefstijl met groenten en fruit . Rudolph en Tamara zijn de ambassadeurs van het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit. Dit driejarig actieplan is ingesteld om de consumptie van groenten en fruit te stimuleren. Tamara is een warm pleitbezorger, ook bij haar collega huisartsen, voor het vervangen van ‘pillen door paprika’s’ en andere versproducten. Rudolf bereidt samen met DOOR’s eigen culinair inspirator Larisse Buijze een gerecht bomvol kleur, smaak en vitaminen. Tamara de Weijer houdt ‘spreekuur’ over wat de ingrediënten betekenen voor je gezondheid. Wil je hier graag bij zijn? Loop dan donderdag 8 februari rond 10.30 uur langs op onze stand hal 1.2 stand A-16

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 25 Jan 2018

    Prominent 2.0: Toekomstproof met strategie ‘van vereniging naar onderneming’

    Met Prominent 2.0 werkt de telersvereniging aan een strategie waarbij de vereniging wordt omgevormd naar een onderneming. “Dit is nodig voor het behoud van een goede positie van de bedrijven van de leden voor de komende tien jaar”; aldus Jack Groenewegen, voorzitter van telersvereniging Prominent. “Met Prominent 2.0 willen de bedrijven klaar zijn voor de toekomst en dus ook met een schaalgrootte die nodig is om de retail goed te kunnen blijven bedienen van een breed assortiment tomaten.”

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 10 Jan 2018

    Continuïteit door duurzame groei voor DOOR

    De merken van DOOR - Paprico, SweetPoint, Green Diamonds, Purple Pride en Prominent zetten de komende jaren in op duurzame groei. Aldus Jan Opschoor, directeur van DOOR, die tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst op 4 januari de ambities voor de komende jaren presenteerde. “We kijken terug op een positief jaar met goede bedrijfsresultaten. De komende jaren versterken we onze positie voor continuïteit door duurzame groei. Dit doen we met drie pijlers: groei in aanbod, verdere verduurzaming van de teelt en versterken van de marktpositie van onze merken Prominent, Green Diamonds, Purple Pride, Paprico en Sweetpoint. “

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 22 Nov 2017

    Maak kennis met Laurens en zijn ideale start van de dag

    In de tweede video uit de campagne van Prominent tomaten, staat Laurens centraal. Laurens is ondernemer en heeft een druk bestaan. Om te ontspannen gaat hij het liefst vroeg in de ochtend hardlopen in het natuurgebied vlakbij zijn huis. Even naar buiten, rust aan z’n hoofd. Laurens voelt zich graag vitaal en probeert zo gezond mogelijk te eten.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 08 Nov 2017

    Succesvol FETfit-seizoen door inzet vrijwilligers

    FETfit heeft er weer een mooi seizoen op zitten. Dit jaar bezochten maar liefst 42 klassen met leerlingen uit groep 7 en 8 de Westlandse kassen. Donderdag 26 oktober werden de vrijwilligers in het zonnetje gezet. Want zonder de inzet van deze vrijwilligers, kan het programma niet draaien. Stuwende kracht hierachter is Prominentteler Roel de Bakker, eigenaar van Jeugd Bakkie Fietsen. Ook hij werd bedankt voor zijn tomeloze inzet en enthousiasme.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 02 Nov 2017

    Shopper centraal in nieuwe campagne Prominent

    Prominent Tomaten investeert in shopper marketing en lanceert een reeks van video’s waar de eindgebruiker centraal staat. “Met shopper marketing verbeteren we de shopper experience en optimaliseren we de verkoopresultaten voor zowel leverancier als retailer”, aldus marketing manager Wim van den Berg. “In de nieuwste film draait het om Femke. Zij is moeder en kiest voor gezonde voeding voor haar gezin.”

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • Hoe trends invloed hebben op shoppers
    datum 01 Nov 2017

    Hoe trends invloed hebben op shoppers

    Op het gebied van voeding gebeurt er enorm veel in de wereld. Een aantal global trends zorgt voor een snelle verandering van ons voedselsysteem en daarmee ook van onze behoeften. We zetten een aantal belangrijke trends op een rij.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 01 Nov 2017

    Rimato laat volgende generatie ook genieten van smaaktomaten

    Met het oog op de toekomst kiest kwekerij Rimato voor aardwarmte voor de verwarming van de kas. "We willen op een duurzame manier tomaten produceren, zodat genieten van onze tomaten geen bittere nasmaak geeft voor de volgende generatie", vertelt Marcel van der Knaap. 

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 01 Nov 2017

    Nieuwe pay-off: we love tomatoes

    We love tomatoes. Eigenlijk heeft onze nieuwe pay-off onder het logo geen verdere toelichting nodig. Wij zijn gek op tomaten. En die passie delen we graag met iedereen. Het is onze missie om de consument dagelijks te laten genieten van onze gezonde en smaakvolle producten.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 01 Nov 2017

    Een smaakvolle gedroogde tomaat

    De gedroogde tomaat heeft niet zo’n goed imago. ‘Klef’, ‘taai’ en ‘smakeloos’ zijn veelgehoorde opmerkingen. Wil jij zo’n product in je assortiment? Nee, natuurlijk niet! Maar zeg je ook ‘nee’ tegen een gedroogde tomaat die zacht en sappig is en nog de structuur heeft van een normale tomaat? Die gedroogde tomaat van Prominent kan een mooie aanvulling zijn op jouw assortiment.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

Volg ons