NL

Blogs

Na aankoop leggen de meeste mensen tomaten vaak meteen in de koelkast, maar dat is helemaal niet verstandig. Het advies om tomaten juist niet gekoeld te bewaren, is bij weinig consumenten bekend. “De hoogste tijd om campagne te voeren,” zegt marketing manager Wim van den Berg. “We verspreiden flyers en stickers. En roepen al onze ketenpartners op om de boodschap te delen.”

Buiten de koelkast blijft een tomaat lekkerder van smaak. De moleculen die de smaak bepalen, breken door de kou langzaam af. Een tomaat buiten de koeling behoudt langer zijn voedingsstoffen en blijft langer sappig en vitaal. “Te weinig consumenten hebben hier weet van. Daarom gaan we deze tip vaker communiceren. Zoals op verpakkingen, via flyers en in consumentenmagazines. Er zijn ook nog steeds retailers die tomaten in de koeling verkopen. In samenwerking met onze ketenpartners wordt hier de komende tijd ook extra aandacht aan gegeven.”

Op kamertemperatuur

Consumenten kunnen tomaten dus beter op kamertemperatuur bewaren, bijvoorbeeld op de fruitschaal. Maar leg ze niet te dicht bij bananen, appels of peren. Deze vruchten bevatten ethyleen en dat kan het rijpingsproces van de tomaat juist versnellen. Tomaten zijn wel goed te bewaren samen met paprika’s, komkommers en aubergines.

Promotiepakket ontvangen?

Deel de stickers uit en plak ze op! Door de campagne allemaal te ondersteunen geniet men nog meer en langer van (onze) tomaten. Ook een promotiepakket ontvangen? Neem dan contact op met Mariëlle van den Berg via info@prominent-tomatoes.nl.

Terug naar blogs

Vorige artikelen

  • datum 17 Feb 2017

    Hoe stimuleert u succesvolle sales van uw AGF-producten?

    Deze laatste blog uit de serie over het Shopper Model bespreekt ‘het product’. Succesvolle sales van uw producten begint met het analyseren en begrijpen van shoppers en de AGF-producten in het schap. Deze kennis kan worden ingezet in effectieve communicatie die shoppers aanspreekt en hen helpt de juiste ingrediënten te kiezen.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 02 Feb 2017

    AGF als ambassadeurs van de winkelformule

    Kiest u voor onbewerkte, voorgesneden of kant-en-klaar producten? Het AGF-assortiment wordt steeds uitgebreider en zorgt voor meer omzet. De categorie bij uitstek dus, om een winkelformule haar gezicht te geven. Deel drie in onze serie over het Shopper Model geeft inzicht in ‘de categorie’.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

Volg ons