NL

Blogs

Foodbloggers uit Duitsland waren vorige week te gast in de ‘Tasty Room’ van Prominent om zich onder te laten dompelen in de wereld van de tomaat. Er werd geproefd en beleefd. En de bloggers kregen een primeur! Projectmanager Ivette Ouweleen presenteerde hen het nieuwe ‘I feel good’-concept. Een concept waar het gebruiksmoment van de tomaat centraal staat.

Uit onderzoek blijkt dat de shopper wel wat hulp kan gebruiken bij de keuze voor verse producten. Ze weten vaak niet welke tomaat het beste past bij welk gerecht. Het ‘I feel good’-concept helpt het winkelend publiek daar een handje bij. “Op de speciale etiketten communiceren we het gebruiksmoment, simpelweg met symbolen en een foto van een smakelijk gerecht”, vertelt Ivette. “Ook vertellen we over de specifieke eigenschappen van onze tomaten. Dat een saladetomaatje aromatisch en sappig is en je voor de grill het beste een zoet en stevig tomaatje kunt gebruiken. Het ligt zo voor de hand, maar op de winkelvloer wordt er weinig over gecommuniceerd.”

Smaakpapillentest
Als lunch kregen de bloggers een aantal culinaire verrassingen voorgeschoteld. De kok van restaurant Rossio uit Delft bereidde onder andere een gerecht met cocktailtomaat, gegrilde courgette, parmezaanse kaas en geroosterd broodkruim voor. Een recept uit het ‘I feel good’-concept. En na deze smaakpapillentest nam de groep uiteraard ook nog even een kijkje tussen de tomaten in de kas.

Meer weten?
Ook op de hoogte blijven van de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van food en shoppermarketing? Neem regelmatig een kijkje op prominent-tomatoes.nl.

Terug naar blogs

Vorige artikelen

  • datum 25 Oct 2016

    De tomaat: wat een karakter!

    Vraag mensen om een tomaat te beschrijven en ze antwoorden rood, rond, zoet of friszuur. Maar een tomaat is zoveel meer, want elke soort bezit andere kenmerken. Door een slimme selectie van eigenschappen en perfecte omstandigheden worden onze trostomaten inspirerende ingrediënten. Op naar de keuken!

    Wil je meer weten? Lees dan verder

  • datum 04 Oct 2016

    Partnership on a plate

    Voor onze veelzijdige trostomaten op een bord belanden, hebben ze al een hele reis achter de rug. De tomatentelers, het kantoorpersoneel, het verpakkingsteam en zij die verantwoordelijk zijn voor logistiek en retail werken allemaal aan één gezamenlijk doel: het leveren van topkwaliteit trostomaten aan de eindgebruiker. Dat noemen we nou Partnership on a Plate.

    Wil je meer weten? Lees dan verder

Volg ons