Hoe stimuleert u succesvolle sales van uw AGF-producten?

17 Feb 2017

Deze laatste blog uit de serie over het Shopper Model bespreekt ‘het product’. Succesvolle sales van uw producten begint met het analyseren en begrijpen van shoppers en de AGF-producten in het schap. Deze kennis kan worden ingezet in effectieve communicatie die shoppers aanspreekt en hen helpt de juiste ingrediënten te kiezen.

Deze laatste blog uit de serie over het Shopper Model bespreekt ‘het product’. Succesvolle sales van uw producten begint met het analyseren en begrijpen van shoppers en de AGF-producten in het schap. Deze kennis kan worden ingezet in effectieve communicatie die shoppers aanspreekt en hen helpt de juiste ingrediënten te kiezen.

Een aantrekkelijke AGF-categorie

Gedurende de afgelopen weken hebben we geprobeerd om shoppers te begrijpen aan de hand van ons Shopper Model. Nadat zij hebben bepaald bij welke winkel ze hun boodschappen gaan doen, komen shoppers aan bij de AGF-categorie, die producten aanbiedt als trostomaten. Het is belangrijk hier op een effectieve manier te communiceren, zodat shoppers de juiste ingrediënten kiezen voor hun gerechten. Doen ze hun dagelijkse boodschappen of zijn ze op zoek naar iets speciaals?

Specifieke communicatie voor specifieke shoppers

Voor dagelijkse boodschappen volstaat heldere en effectieve communicatie, terwijl meer exclusieve producten baat hebben bij uitgebreide communicatie, zoals storytelling. Het is belangrijk om shoppers te begrijpen en hen op een passende en aansprekende manier van informatie te voorzien. Onze vorige blogs lieten zien dat kennis van targetgroepen, winkelformules en AGF-producten helpt om shoppers effectief te benaderen. Of u het nu simpel houdt of alles uit de kast trekt, zorg ervoor dat het soort communicatie aansluit bij de situatie.

Heldere & simpele communicatie

Shoppers moeten de juiste ingrediënten kunnen kiezen zonder dat dit proces te veel tijd in beslag neemt. Gerichte communicatie helpt hen bepalen welke AGF-producten aansluiten bij hun behoefte. Omdat shoppers een beperkte tijd- en aandachtspanne hebben, is het belangrijk om helder te blijven. Te veel informatie kan overweldigen en voor verwarring zorgen, waardoor shoppers uiteindelijk helemaal niets kopen. Als het om communicatie gaat: less is more.

Het begint met verse en gezonde AGF-producten

Wanneer er geen ruimte is voor communicatie, laat dan de heid van de AGF-producten voor zich spreken. Trostomaten die vandaag worden geoogst en morgen in het schap liggen, hebben meer waarde dan tomaten die dagenlang onderweg zijn geweest voor zij worden gepresenteerd. Versheid is een vereiste, want zonder versgarantie zal geen enkele vorm van communicatie effectief zijn.

Bent u geïnspireerd geraakt door deze blog en wilt u ons Shopper Model gaan gebruiken? Neem dan gerust contact op met Wim van den Berg van DOOR Partners/Prominent: w.vandenberg@doorpartners.nl of +31 (0)6 5756 4346.

De verkoop, marketing en kwaliteitscontrole van Prominent tomaten verlopen via DOOR Partners B.V. Deze verkoopdochter maakt onderdeel uit van coöperatie DOOR U.A.

Activeer de shopper om tomaten te eten op verrassende momenten

Bijvoorbeeld bij het ontbijt. Benieuwd naar het positieve effect hiervan?