Wat gaan we telen?

29 May 2017
Jack Groenewegen

Ieder jaar is het weer een boeiend proces om de juiste balans te vinden tussen de vraag uit de markt en ons aanbod qua segmenten. Het begint met het wensenlijstje van onze verkopers; zij peilen bij klanten wat zij het komende seizoen denken nodig te hebben. Vervolgens discussiëren we in het bestuur of dit aansluit bij de strategie van Prominent.

Ieder jaar is het weer een boeiend proces om de juiste balans te vinden tussen de vraag uit de markt en ons aanbod qua segmenten. Het begint met het wensenlijstje van onze verkopers; zij peilen bij klanten wat zij het komende seizoen denken nodig te hebben. Vervolgens discussiëren we in het bestuur of dit aansluit bij de strategie van Prominent.

Het is nu mei, het belichtingsseizoen is voorbij. Dankzij de koude winter in Zuid-Europa is dit seizoen uitstekend verlopen. De besprekingen voor komende winter zijn alweer gestart. Aan de hand van een kostprijsmodel beoordelen we of we het juiste areaal per segment kunnen invullen. Zo worden de keuzes die we maken ook door de leden gedragen.

Door de komst van twee nieuwe leden eerder dit jaar, is het aantal segmenten binnen Prominent uitgebreid tot dertien. “Maar zijn dat er niet te veel?”, vragen we ons weleens af. Heb jij wensen of krijg je een specifieke vraag uit de markt? Laat het onze verkoop- of marketingafdeling weten. Dan zorgen wij dat er op 1 juli weer een verdeling staat die in balans is. Zodat het resultaat ook volgend seizoen weer optimaal is voor teler én ketenpartner.

Ik wens iedereen een zonnige zomer en een goed seizoen toe!

Jack Groenewegen
Voorzitter Prominent

Activeer de shopper om tomaten te eten op verrassende momenten

Bijvoorbeeld bij het ontbijt. Benieuwd naar het positieve effect hiervan?