Prominent en Love my Salad promoten gezamenlijk tomaat bij bloggers

14 Jun 2017

Consumentenplatform Love my Salad heeft op vrijdag 9 juni een groep Duitse, Oostenrijkse en Nederlandse food bloggers meegenomen in de wereld van de tomaat. De bloggers waren uitgenodigd door Prominent Tomatoes en gingen naar huis met veel inspiratie, productkennis en verhalen.

Consumentenplatform Love my Salad heeft op vrijdag 9 juni een groep Duitse, Oostenrijkse en Nederlandse food bloggers meegenomen in de wereld van de tomaat. De bloggers waren uitgenodigd door Prominent Tomatoes en gingen naar huis met veel inspiratie, productkennis en verhalen.

“Foodbloggers zijn voor de groenteketen een belangrijke doelgroep”, weet community manager Annelies Blauwkamer van Love My Salad, het door Rijk Zwaan geïnitieerde social salad network. “Zij kunnen op een persoonlijke en laagdrempelige manier de consument benaderen en vormen met hun toegankelijke recepten en aantrekkelijke presentaties een bron van inspiratie. Veredelaars, teeltbedrijven, maar bijvoorbeeld ook chef-koks, kunnen deze doelgroep faciliteren met kennis en verhalen. Deze bijeenkomst was dan ook echt een win-winsituatie.”

Passie overbrengen
De bloggers werden getrakteerd op een inspirerende tomatenworkshop bij een exclusief restaurant in Rotterdam, waar de tomaat in allerlei bereidingen werd gepresenteerd. Zelfs het kroontje van de tomaat werd in een geurig poeder omgezet. Daarna verplaatste de groep zich naar het Westland waar zij al varend op een ouderwetse schuit een stukje geschiedenis te horen kregen over de Nederlandse tuinbouw. Ook werd er aangemeerd bij LEMA tomaten, waar telers Rob van Marrewijk en Ruud Leerdam hun passie voor de duurzame tomatenteelt goed over wisten te brengen. De dag werd afgesloten in Hoek van Holland met een workshop op de Big Green Egg en een salad challenge voor alle food bloggers.

“Tomaat lijkt een standaard product”, besluit Wim van den Berg van Prominent. “Maar er valt zó veel over te vertellen en er zijn zó veel soorten en bereidingen! Een cocktailtomaat is bijvoorbeeld de ideale saladetomaat. Consumenten zijn zich daar niet altijd van bewust, en ook voor food bloggers ging er vrijdag een wereld open. Inmiddels staan de eerste blogposts online en hopen we met deze ‘Partnership on a plate’ weer een push te hebben gegeven aan de populariteit van de veelzijdige tomaat.”

Activeer de shopper om tomaten te eten op verrassende momenten

Bijvoorbeeld bij het ontbijt. Benieuwd naar het positieve effect hiervan?