NL

Campagnes

Veel mensen weten niet welke tomaat het beste past bij welk gerecht. Met ‘I feel good’ helpen we de shopper het juiste gebruiksmoment te kiezen, met speciaal ontwikkelde symbolen en een foto van een smakelijk gerecht. Ook vertelt het concept over de specifieke eigenschappen van onze tomaten, met bijpassend POS materiaal voor op de winkelvloer.

Uit onderzoek is gebleken dat de shopper wel wat hulp kan gebruiken bij de keuze voor verse producten. Zo weten heel veel mensen niet welke tomaat het beste past bij welk gerecht. Het I feel good-concept helpt het winkelend publiek een handje. Het concept richt zich niet alleen op verschillende gebruiksmomenten van tomaten - zoals salade en grill - maar speelt ook in op de emotie van de shopper.

Presentatie speelt cruciale rol
Navigatie op de winkelvloer is een must. Er is bijna geen enkele supermarkt meer die daar niet over nadenkt. Hoe de shopper door de winkel of het AGF-schap wordt geleid heeft nou eenmaal invloed op hetgeen hij in zijn winkelmandje stopt. Daarbij speelt presentatie een cruciale rol, je moet als merk opvallen. En dat doet ons nieuwe concept. Op de speciale I feel good-etiketten communiceren we het gebruiksmoment, simpelweg met symbolen en een foto van een smakelijk gerecht.

Communiceer eigenschappen
Ook vertellen we op de etiketten over de specifieke eigenschappen van onze trostomaten. Zo zijn onze saladetomaatjes aromatisch en sappig, terwijl tomaten die je op de grill wilt gebruiken beter zoet en stevig kunnen zijn. En van een salsa-tomaat mag je verwachten dat deze fris en sappig is, om de smaak van de tomaat in een salsa goed tot haar recht te laten komen. Het ligt zo voor de hand, maar er vindt momenteel nog weinig communicatie over plaats op de winkelvloer. Met het I feel good-etiket weet een shopper precies wat het ‘ultieme’ gebruiksmoment van een tomaat is.

Verpakking die aansluit
Ook onderzoeken we hoe individuele verpakkingen zo goed mogelijk aansluiten op de behoefte van de shopper. Allerlei materialen, kleuren, gewichten en formaten worden tegen het licht gehouden. Ook de milieuvriendelijkheid en duurzaamheid spelen hierbij een rol. Alle trends en ontwikkelingen dragen bij aan een nieuwe verpakking die perfect aansluit bij de tomaat en haar gebruiksmoment.

Meer weten? Neem dan contact op met de afdeling marketing via prominent@doorpartners.nl.

Volg ons